رایزنی وزرای خارجه عربستان، امارات و آمریکا درباره سودان

کدخبر: ۵۶۷۵۳۱
اقتصادنیوز: وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی و آمریکا در گفت وگوی تلفنی مشترک درباره آخرین تحولات سودان گفت وگو کردند.
رایزنی وزرای خارجه عربستان، امارات و آمریکا درباره سودان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان با «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت وگو کرد.

تیراندازی گسترده در کاخ ریاست‌جمهوری سودان + فیلم

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) گزارش داد، در این گفت وگوی مشترک سه طرف درباره وضعیت کنونی سودان به بحث و رایزنی پرداختند.

وزرای خارجه عربستان، امارات و آمریکا بر اهمیت توقف تنش‌های نظامی و بازگشت به توافقات گذشته که تضمین کننده امنیت و ثبات برای سودان و مردم این کشور است، تأکید کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

از صبح امروز (شنبه) درگیری بین نیروهای واکنش سریع و ارتش سودان در خارطوم و مجاورت فرودگاه‌های مروی و خارطوم، خیابان نیل، ام درمان و برخی دیگر از مناطق این کشور رخ داده است. علت این درگیری‌ها که در حال گسترش است و هم‌اکنون ادامه دارد، کندی پیشرفت در فرآیندهای مربوط به انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان عنوان شده است.

ارتش سودان روز شنبه همچنین چند تانک در خیابان‌های پایتخت مستقر است که نیروهای واکنش سریع ۲ دستگاه از این تانک‌ها را منفجر کردند. علاوه بر این پروازها در فرودگاه خارطوم به حالت تعلیق درآمده است.

در عین حال، عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در گفت‌ وگو با شبکه الجزیره با بیان اینکه «اوضاع تحت کنترل است»، اعلام کرد که «هیچ نیرویی تاکنون نتوانسته وارد ستاد فرماندهی کل شود و همه نهادهای راهبردی و اوضاع تحت کنترل است و ما هنوز از همه نیروها و پایگاه‌های نظامی استفاده نکرده‌ایم».

عبدالفتاح البرهان افزود: «ارتش سودان همچنان عاقلانه رفتار می‌کند و از نیروهای واکنش سریع که وارد پایتخت شده‌اند، خواسته‌ایم که به مقرهای خود بازگردند».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید