ژست جدید «بن سلمان» با دو زن و دو مرد عربستانی قبل از یک ماموریت تاریخی+ عکس

کدخبر: ۵۶۸۰۲۴
اقتصادنیوز: فضانوردان عربستانی که بناست مسافر ایستگاه فضایی بین‌المللی باشند، پیش از انجام این ماموریت تاریخی با ولیعهد این کشور دیدار کردند.
ژست جدید «بن سلمان» با دو زن و دو مرد عربستانی قبل از یک ماموریت تاریخی+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد، نخست وزیر و رئیس شورای عالی فضایی عربستان سعودی پیش از یک ماموریت تاریخی به فضا با فضانوردان این کشور دیدار کرد.

هشدار نسبت به سیاست غیرشفاف ایران در قبال طالبان / تا دیر نشده تجدیدنظر کنید

وی قبل از پرتاب این ماموریت علمی به ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) با این چهار فضانورد به نام‌های ریحانه بِرناوی، علی القرنی، مریم فَردوس و علی الغامدی دیدار کرد.

وی از خدمه این مأموریت علمی که در آن اولین زن سعودی، مسلمان و عرب به فضا پرواز خواهد کرد (ریحانه برناوی) و اولین فضانورد سعودی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود(علی القرنی) استقبال کرد و به آنها برای رسیدن به این جایگاه تبریک گفت.

ریحانه برناوی که اولین زن سعودی در فضا خواهد بود به همراه علی القرنی روز هشتم مه به عنوان بخشی از ماموریت Axiom-۲ با موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس از فلوریدا راهی فضا خواهند شد.

این سفر تقریباً ۴۰ سال پس از فرستادن اولین شهروند عربستانی به فضا انجام می‌شود. شاهزاده سلطان بن سلمان، فرزند سلمان اولین فضانورد مسلمان، اولین عضو یک خانواده سلطنتی و اولین عربی بود که در سال ۱۹۸۵ با فضاپیمای دیسکاوری آمریکا به دور کرهٔ زمین گشت.

جدیدترین فضانوردان سعودی به سلطان النیادی اماراتی در این آزمایشگاه علمی واقع در مدار زمین می‌پیوندند و برای یک ماموریت شش ماهه در آنجا حضور خواهند داشت.

عکس یادگاری فضانوردان عربستانی با بن سلمان قبل از اعزام به ایستگاه فضایی

ریحانه برناوی ۳۳ ساله متخصص آزمایشگاه تحقیقاتی با ۹ سال تجربه در تحقیقات سلول‌های بنیادی سرطان است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در علوم زیست پزشکی از دانشگاه الفیصل است.

علی القرنی ۳۱ ساله نیز کاپیتان نیروی هوایی با ۲۳۸۷ ساعت پرواز ثبت شده است. او ۱۲ سال سابقه کار در هواپیماهای جنگنده دارد و دارای مدرک کارشناسی در علوم هوانوردی از آکادمی هوایی ملک فیصل است.

آنها در کنار پگی ویتسون(Peggy Whitson) فضانورد سابق ناسا به عنوان فرمانده و جان شافنر(John Shoffner) به عنوان خلبان به فضا خواهند رفت.

۲۰ آزمایش علمی به خدمه این ماموریت محول شده است و فضانوردان سعودی بر روی ۱۱ آزمایشی که توسط دانشگاه‌های عربستانی به آنها داده شده است، تمرکز خواهند کرد.

برخی از تحقیقات علمی آنها شامل آزمایش تکنیک‌های بارورسازی ابرها در یک اتاق واکنش است.

دانشگاه نفت و مواد معدنی ملک فهد عربستان سعودی این آزمایش را با کمک کمیسیون فضایی عربستان سعودی و شرکت Nanoracks، یک شرکت آمریکایی که به مشتریان خود در پرتاب آزمایش‌ها و فناوری به فضا کمک می‌کند، پشتیبانی می‌کند.

آنها همچنین آزمایشی را برای بیمارستان تخصصی و مرکز تحقیقات ملک فیصل انجام خواهند داد که شامل مطالعه پاسخ التهابی سلول‌های ایمنی انسان در شرایط ریزگرانش است. آنها تغییرات mRNA را بررسی خواهند کرد که یک ماده ژنتیکی است که به بدن می‌گوید چگونه پروتئین بسازد.

علی الغامدی ۳۱ ساله و مریم فردوس ۳۸ ساله نیز فضانوردان پشتیبان علی القرنی و ریحانه برناوی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید