خرسندی رسانه اصولگرا از استیضاح وزیر صمت /مجلس مجدداً در یک آزمون قرار دارد

کدخبر: ۵۶۸۰۵۵
برای دومین بار است که طرح استیضاح وزیر صمت اعلام وصول می‌شود. به گفته سیداحمد رسولی‌نژاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت که هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ امضا دارد
خرسندی رسانه اصولگرا از استیضاح وزیر صمت /مجلس مجدداً در یک آزمون قرار دارد

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جوان با اشاره به استیضاح وزیر صمت نوشت:   باید یک استیضاح در کمال سلامت و با منطق و استدلال و با آینده‌نگری و واقع‌گرایی صورت بگیرد نه رفتاری بی‌نتیجه.

 وزیر بعدی آیا خودروی یک میلیاردی را نصف یا یک‌سوم می‌کند یا این فقط یک مرهم است؟! شاید بیش از هر کس برخی از دیگر وزیران خشنود باشند که در فهرست تغییر بودند و حالا برای از حد نصاب نیفتادن دولت، باقی خواهند ماند.

دقیقاً در روزی که سومین طرح استیضاح وزیر «صنعت، معدن و تجارت» پس از کش‌وقوس فراوان و مقاومت‌های عجیب افراد و جریانات مختلف، از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد، رئیس دستگاه قضا با یک طعنه سنگین و انتقاد کم‌سابقه، استیضاح وزیر صمت را وارد مرحله جدیدی کرد که به زعم خبرگان، نشان از نارضایتی شدید حتی مقامات از عملکرد وزارت صمت دارد که خروجی آن در بازار آشفته خودرو و لوازم خانگی مشهود است. از طرفی به نظر می‌رسد دولت نیز البته به جز برخی افراد احتمالاً ذی‌نفع، در قبال این استیضاح سکوت کرده است.

این برای دومین بار است که طرح استیضاح وزیر صمت اعلام وصول می‌شود. به گفته سیداحمد رسولی‌نژاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت که هم‌اکنون بیش از ۲۰۰ امضا دارد، یک جراحی سودمند اقتصادی است. در جریان استیضاح قبلی فضای مجلس به صورت تأمل‌برانگیزی طی ۴۸ ساعت قبل از جلسه رأی برگشت و به زعم مخالفان دغدغه مند، برخی از نمایندگانی که طرح استیضاح را امضا کرده بودند، در قبال برخی وعده‌ها آن را پس گرفتند.

حال مجلس مجدداً در یک آزمون قرار دارد. در صورت استیضاح و جابه‌جایی وزیر جدید، باید مطالبه جدی درباره قیمت و کیفیت خودرو‌ها و البته ساماندهی بازار لوازم خانگی مطرح شود و از آن مهم‌تر تجدیدنظر در ترکیب مدیران ستادی وزارت صمت است. طبعاً جابه‌جایی یک وزیر، نافی الزام قوای سه‌گانه و نهاد‌های مختلف برای تعهد به انجام دقیق وظایف خودشان نیست و باید بیش از پیش نسبت به تأمین منافع جمعی همت داشته باشند و طبعاً در این صورت شاهد آشفتگی بازار و سوءاستفاده افراد از جایگاه خود برای تأمین منافع شخصی و گروهی نخواهیم بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید