گشایش جدید در روابط ایران و عربستان

کدخبر: ۵۶۸۱۶۱
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران از برقراری ارتباط پُست میان ایران و عربستان در آینده نزدیک خبر داد.
گشایش جدید در روابط ایران و عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، محمود لیایی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با ارائه توضیحاتی درباره نمایشگاه «صنعت پست» که خردادماه سال جاری در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، گفت: در نخستین نمایشگاه صنعت پست ایران، اجزای زیست بومِ صنعت پست ایران را دور هم جمع می‌کنیم تا توانمندی‌های صنعت پُست کشور را به نمایش بگذاریم. هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم و مخاطبان با صنعت پست و پرداختن به این نکته است که در فرایندهای پُستی چه عوامل و اجزایی دخیل هستند.

وی ادامه داد: در نمایشگاه صنعت پست ایران، این فرصت فراهم شده تا شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه پست، محصول یا خدماتی دارند؛ آنها را به نمایش بگذارند. همچنین محیطی برای ارائه خدمات اُپراتورهای پستی در این رویداد فراهم شده تا مردم بدانند که چه خدمات پستی در حال حاضر در ایران ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره به تولید سالانه دو میلیارد کارتنِ پستی در کشورمان، تاکید کرد: اجزای بسیاری در اکوسیستم صنعت پست فعال هستند؛ کاغذ، بارکدخوان، اسکنر، نوار و نقاله، ماشین‌ها و لجستیک و... آخرین دستاوردها در تمام این عرصه‌ها در نمایشگاه صنعت پست ایران در معرض نمایش قرار می‌گیرند.

استعفای جنجالی در آموزش و پرورش/ این مدیر هم استعفا کرد

وی ادامه داد: برای مثال سالانه نزدیک به دو میلیارد کارتن در شبکه پستی جابه‌جا می‌شود. این میزان کارتن بسیار زیاد است و برنامه ریزیِ دقیقی برای تامین و تولید این میزان کارتن لازم است. مخاطبانی که به نمایشگاه صنعت پست می‌آیند با چنین فرآیندهایی آشنا خواهند شد.

لیایی با اشاره به معرفیِ بهترین‌های صنعت پست در نمایشگاه صنعت پست ایران، گفت: رویداد صنعت پست ایران، محلی برای اهدای جوایز سالانه و انتخاب تولیدکنندگان برتر در هر کدام از بخش‌های شبکه پستی کشور است. البته این مهم در دوره‌های بعدی عملی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درباره بخش بین المللِ این رویداد تاکید کرد: برای نخستین دوره نمایشگاه صنعت پست ایران، از شرکت‌های پستی کشورهای مختلفی برای حضور دعوت کرده‌ایم. اما چون نخستین دوره نمایشگاه است و فرصت کافی برای برنامه ریزیِ بین‌المللی نداشتیم و به همین دلیل از عنوان «بین المللی» برای نمایشگاهِ امسال استفاده نکردیم. اما به احتمال فراوان شرکت‌های پستی از چند کشور در این دوره از نمایشگاه هم حضور خواهند داشت.

لیایی درباره ارتباطات پستیِ ایران در سطح بین الملل گفت: با توجه به اینکه ما عضو اتحادیه جهانی پست upu هستیم و جایگاه مناسبی هم در این اتحادیه داریم؛ امکان ارتباط پستی با تمام دنیا به جز سرزمین‌های اشغالی و عربستان را داریم که البته با احیای روابط ایران با عربستان، به زودی این مشکل درباره عربستان هم حل می‌شود.

وی ادامه داد: شاید جالب باشد که بدانید ارتباط پستی ما در عرصه بین المللی با کشور امریکا هم برقرار است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در صنعت پستِ کشور گفت: در چند سال اخیر مرکز نوآوری در شرکت ملی پست تشکیل شده که وظیفه آن حمایت و جذب شرکت‌های دانش بنیانی است که محصول یا خدماتی در حوزه پستی دارند. تا کنون حدود 90 شرکت را در مرکز نوآوری پست کشور جمع کرده‌ایم و از راه کشف این شرکت‌های دانش بنیان به چند محصول خوب دست پیدا کرده‌ایم که از خدماتشان در شرکت ملی پست استفاده می‌کنیم.

لیایی با اشاره به سرانه پستی کشورمان در مقایسه با کشورهای پیشرفته، تاکید کرد: متاسفانه سرانه پستی ما نسبت به دیگر کشورها، عدد مناسبی نیست. بنا داریم که با برگزاری چنین رویدادهایی، مردم ایران را به سمت اهمیت استفاده از پست ببریم تا بتوانند مانند کشورهای توسعه یافته و به نحو احسن از پست استفاده کنند.

وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته سرانه پستی سالانه  روی عدد 600 است. یعنی به ازای هر نفر در این کشورها 600 مرسوله در سال جابه جا می‌شود. در حالی که این سرانه در کشور ما حدود 10 است. یعنی ما 60 برابر در استفاده از پست، از کشورهای توسعه یافته عقب هستیم.

لیایی تاکید کرد: اگر سرانه پستی در کشورمان افزایش یابد، بازار تجارت الکترونیک رونق می‌گیرد و باعث کاهش آلودگی هوا و کاهش تردد و ترافیک می‌شود. گسترش استفاده از پست، مزایای بسیاری دارد که شاید مردم ما هنوز کاملا از این مزایا با خبر نیستند.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی صنعت پست ایران، به همت شرکت ملی پست ایران و در بخش‌های تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته؛  خرداد ماه 1402 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید