نقد خاطرات سال 1379 هاشمی رفسنجانی/ او دنبال بزرگ کردن عملکرد دولت خود و کوچک شمردن فعالیت های دولت خاتمی است

کدخبر: ۵۶۸۵۲۸
اقتصادنیوز: اعتماد در یادداشتی به نقد خاطرات سال 1379 هاشمی رفسنجانی پرداخته است.
نقد خاطرات سال 1379 هاشمی رفسنجانی/ او دنبال بزرگ کردن عملکرد دولت خود و کوچک شمردن فعالیت های دولت خاتمی است

به گزارش اقتصادنیوز، در این یادداشت آمده است:

به ‌طور مکرر اظهارات ملاقات‌شوندگان در برجسته ساختن خدمات و عملکرد فوق‌العاده دولت سازندگی ذکر شده که البته بجا و پسندیده است؛ آنچه در ملاحظات تقریر شده توسط ایشان ناپسند و به دور از واقعیت می‌نماید ذکر ناکارآمدی، خامی و صرفا سیاسی‌کاری دولت آقای خاتمی و جریان دوم خرداد است. این مفهوم در نگاه و قضاوت‌های ایشان تا مرز عدم امانتداری دولت جایگزین و ناتوانی در تداوم اقدامات دولت سازندگی پیش رفته است.

درحالی که اولا بخش قابل‌توجهی از مدیران و کادرهای دولت اصلاحات همان کارگزاران و همکاران دولت سازندگی بودند

ثانیا برابر آمار و ارقام ثبت شده و رسمی در شاخص‌های مهم مانند رشد اقتصادی، کنترل تورم، تک‌نرخی شدن ارز، افزایش درآمد سرانه و تولید ناخالص ملی، رونق بازار کسب و کار و پروژه‌های بزرگ سد و نیروگاه و راه‌سازی و... دولت اصلاحات موفق‌ترین دولت پس یا حتی پیش از انقلاب بوده است

ثالثا کارشکنی‌ها و مزاحمت‌های پیوسته و تولید بحران‌های پی در پی و حجم گسترده تخریب با کیس‌های شبیه قتل‌های زنجیره‌ای، کوی دانشگاه، تعطیلی روزنامه‌ها، بر هم زدن مراسم و... (که هر یک به تنهایی قابلیت براندازی دولت را داشت) از نگاه تیزبین مرحوم هاشمی در قضاوت‌ها نسبت به عملکرد دولت اصلاحات دور مانده است.

همچنین داوری ایشان در ذکر خاطرات به جای توجه به ایذا و آزارهای پیوسته مخالفان دولت و حجم سنگین کارشکنی‌ها، متوجه بازتاب انعکاس آن وقایع در رسانه‌ها و تحقیر رویکرد رسانه‌ای جریان حامی دولت بوده است.

با استناد به خاطرات این ایام می‌توان گفت ایشان از یک طرف دچار مبالغه نسبت به توانایی‌های دولت خود شده و آن را غیر قابل تکرار می‌نماید و از طرف دیگر دولت جایگزین را بی‌برنامه، ناتوان و ضعیف و اسیر مشتی جوان خام و احساسی قلمداد می‌کند.

نکته‌ای که در این خاطرات یک ساله به نظر برجسته می‌آید حساسیت کمتر مرحوم هاشمی و عدم واکنش مناسب درخصوص حقوق مردم و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی است که در بحران‌سازی‌های پیوسته جریان مخالف دولت اصلاحات به چشم می‌خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید