خطر بزرگ جدید در راه روسیه/ زرادخانه های انگلیس و فرانسه تحت کنترل آمریکا هستند

کدخبر: ۵۶۸۶۴۸
سخنگوی کاخ کرملین گفت که پیوستن اوکراین به ائتلاف ناتو خطر بزرگی برای روسیه است.
خطر بزرگ جدید در راه روسیه/ زرادخانه های انگلیس و فرانسه تحت کنترل آمریکا هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) خواستار کاهش حجم زرادخانه تسلیحات اتمی کشورهای اروپایی شد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «زرادخانه‌های اتمی فرانسه و انگلیس عملاً تحت کنترل ایالات متحده هستند و کاهش آنها باید با در نظر گرفتن مسئله آمریکا، مورد بحث قرار گیرد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در واکنش به شرط گذاشتن وزارت خارجه فرانسه برای پیوستن به معاهده‌های کنترل تسلیحاتی، تاکید کرد که ابتدا زرادخانه‌های اتمی کشورهای غربی باید کاهش یابد تا روسیه نیز این مسئله را بررسی کند.

سخنگوی کرملین درباره گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی نیز توضیح داد: «پیوستن اوکراین به ناتو خطر بزرگ جدیدی برای روسیه ایجاد خواهد کرد و به همین دلیل عملیات نظامی ویژه آغاز شده است».

طبق این گزارش، پسکوف با رد ادعاهای اوکراین مبنی بر اینکه بدل «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از خط مقدم نبرد در اوکراین بازدید کرده و شخص پوتین نبوده، مطرح‌شدن چنین ادعاهای گاه و بیگاهی توسط کی‌یف را «عجیب» توصیف کرد.

وی همچنین درباره گزارش نشریه «فایننشال تایمز» مبنی بر اینکه تحریم‌های اروپا علیه روسیه تمام شده، اظهار داشت که کرملین درباره گزارش‌هایی مبنی بر عدم اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا اظهار نظر نمی‌کند.

این مقام روس پیش از این نیز با بیان اینکه گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه باعث نگرانی مسکو است، گفته بود که این کشور نیز در حال اتخاذ تدابیری برای ایجاد تعادل در ساختار امنیتی قاره اروپا است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید