جو بایدن، رقیب ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا می شود؟

کدخبر: ۵۶۸۷۸۵
به نوشته واشنگتن پست، تیم رسانه‌ای جو بایدن از هفته آینده با پخش نخستین ویدیوی انتخاباتی وی، به شکل رسمی راه‌اندازی کارزار انتخاباتی او را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را آغاز می‌کنند.
جو بایدن، رقیب ترامپ در انتخابات 2024 آمریکا می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، تیم رسانه‌ای جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در نظر دارند طی هفته آینده با انتشار ویدئوی تبلیغاتی وی در فضای مجازی، به طور رسمی ورود بایدن ۸۰ ساله به رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک بامداد جمعه به نقل از روزنامه مطرح واشنگتن پست نوشت که سه منبع آگاه با افشای این مطلب به این روزنامه اعلام کردند که بایدن اگر چه به طور رسمی از ورود به رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام نکرده است اما به زودی از برنامه انتخاباتی خود برای نامزدی خود برای شرکت در دور دوم رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ اطلاع رسانی خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که هم‌اینک، «آنیتا دن» و «جین اومالی دیلون» از مشاوران ارشد بایدن در حال زمینه سازی و تدارک مقدمات برای اعلان نامزدی مجدد بایدن ۸۰ ساله برای دور دوم رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در مصاف با رقبای قدرتمند وی هستند.

به نوشته واشنگتن پست، در صورت کلید خوردن کارزار انتخاباتی جو بایدن، این مسئله امری استثنایی در تاریخ رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا خواهد بود، چراکه وی در صورت پیروزی مجدد بر سایر رقبا، در پایان دور دوم خود ۸۶ ساله خواهد بود که این بالاترین سن یک رئیس جمهور در طول تاریخ ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود.

در همین ارتباط، دونالد ترامپ ۷۶ ساله، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال انتخابات ۲۰۲۰ از جو بایدن شکست خورد و در روزهای اخیر از قصد جدی خود برای نامزدی برای انتخابات ۲۰۲۴ باوجود برگزاری دادگاه علیه وی خبر داده است.

گفتنی است جو بایدن ۱۴ آوریل / ۲۵ فروردین ماه جاری از قصد خود برای شرکت در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داد.

وی در جریان بازگشت از سفر کاری خود از ایرلند به واشنگتن در نطقی مطبوعاتی اعلام کرد که نامزدی من برای شرکت در انتخابات آتی قطعی شده و به زودی به شکل رسمی اعلام خواهم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید