لاوروف در اولین حضور خود به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت:

هدف غرب مهار چین و منزوی ساختن روسیه است

کدخبر: ۵۶۹۳۵۲
اقتصادنیوز: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در اولین حضور خود به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد که هدف غرب مهار چین و منزوی ساختن روسیه است، چندجانبه‌گرایی هیچ اهمیتی برای غرب ندارد.
هدف غرب مهار چین و منزوی ساختن روسیه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا با تحریم به مخالفان خود پاسخ می‌دهد.

واکنش وزارت خارجه به تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا و انگلیس

اسپوتنیک گزارش داد، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در اولین حضور خود به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد که هدف غرب مهار چین و منزوی ساختن روسیه است، چندجانبه‌گرایی هیچ اهمیتی برای غرب ندارد.

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در سازمان ملل تاکید کرد که هیچکس به اقلیت غربی این اجازه را نداده است تا به نمایندگی از سوی همه بشریت صحبت کند. غرب باید رفتار شایسته‌ای را در پیش بگیرد و به همه اعضای جامعه بین المللی احترام بگذارد.

لاوروف در این سخنرانی در مقر سازمان ملل در نیویورک یادآور شد که رژیم اوکراین را نمی توان نماینده ساکنان مناطقی دانست که کودتای ۲۰۱۴ را نپذیرفتند.

وزیر خارجه روسیه افزود که صندوق بین المللی پول (IMF) به ابزاری در دست آمریکا و متحدان آنها برای دستیابی به اهداف خود بدل شده است.

انتظار می‌رود لاوروف امروز (دوشنبه) با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نشستی را برگزار کند. واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پیش‌تر گفته بود که مسکو چندین موضوع را برای بحث در نشست شورای امنیت جمع‌آوری کرده است.

به نوشته وزارت خارجه روسیه، مسکو آماده است تا مساله برگزاری نشست بین لاوروف و بلینکن را مدنظر قرار داده و پیشنهادات جدی گفتمان با طرف آمریکایی را رد نخواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید