بعضی دستگاههای دولتی از رسانه ها درخواست خودسانسوری دارند

کدخبر: ۵۶۹۴۴۰
اقتصادنیوز: در دولت سیزدهم، بعضی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها به صورت افراطی به جوابیه ‌نویسی روی آورده‌اند و بعضی دیگر چندان اهمیتی به این موضع نمی‌دهند.
بعضی دستگاههای دولتی از رسانه ها درخواست خودسانسوری دارند
به گزارش اقتصادنیوز ،جمهوری اسلامی در این زمینه نوشت:
در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، اعتراض به عملکرد دولت بسیار زیاد است. دامنه این اعتراضات هر روز وسیع‌تر می‌شود بطوری که علاوه بر مردم، حتی نمایندگان مجلس که عموماً از موافقین دولت هستند نیز با لحن شدید و از تریبون مجلس در نطق‌های میان‌دستورشان زبان به اعتراض می‌گشایند و از ضعف دولت و فشارهای روزافزون بر مردم می‌گویند.
روزنامه‌ها طبق روال طبیعی حرفه‌شان باید این اعتراض‌ها را به چاپ برسانند.
متأسفانه چاپ این مطالب موجب برآشفتن بعضی عناصر در دستگاه‌های دولتی می‌شود و به بهانه استفاده از حق جوابیه دادن، مطالبی برای چاپ به روزنامه‌ها می‌دهند که نشانه مقید بودن آنها به آداب جوابیه ‌نویسی نیست. شگفت‌‌انگیز اینکه حتی انتظار دارند انجام وظایف ذاتی دولت در زمینه توزیع آگهی‌های دولتی و یارانه ناچیز قانونی عاملی برای وادار شدن اصحاب مطبوعات به سکوت و خودسانسوری شود!
 
با قطع نظر از میزان صحت و سقم آماری که می‌دهند، اصولاً این توقع که اصحاب مطبوعات در برابر انجام وظایف قانونی کارمندان دولت، اقدام به خودسانسوری نمایند، توقع نادرستی است که خدای متعال تسلیم شدن در برابر آن را بر اصحاب مطبوعات حرام کرده است.

درباره دولت سیزدهم انصاف اینست که بخش‌هائی از این دولت پای‌بندی خود به آداب جوابیه‌‌نویسی را کاملاً رعایت نموده و از زیاده‌روی در این زمینه نیز پرهیز می‌کنند و به همین دلیل رابطه خوبی با مطبوعات دارند. از بخش‌های دیگر این دولت نیز انتظار اینست که به همکارانشان در آن بخش‌ها اقتدا کنند و اولاً انتقادهای منصفانه را بپذیرند و درصدد برنیایند به هر مطلبی حتی اگر حق باشد پاسخ بدهند و ثانیاً هرجا لازم می‌دانند پاسخ بدهند، آداب جوابیه ‌نویسی را رعایت کنند و مطمئن باشند با در پیش گرفتن این روش علاوه بر اینکه وظیفه روشنگری خود را به درستی انجام می‌دهند می‌توانند با مردم و مطبوعات که زبان مردم هستند نیز رابطه خوبی برقرار نمایند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۴ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید