حمله تند بایدن علیه ترامپ

کدخبر: ۵۶۹۸۱۵
اقتصادنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده در نشست خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود درباره ترامپ که نامزد انتخابات سال آینده این کشور (۲۰۲۴) شده است، گفت: ترامپ برای دموکراسی آمریکا یک خطر است.
حمله تند بایدن علیه ترامپ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در نشستی خبری پس از دیدار با یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: یک حمله اتمی کره شمالی به «پایان» کار رژیم این کشور منجر خواهد شد.

چین: در صورت اقدامات خودسرانه آمریکا، ما مجبوریم ....

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه " اقدامات کره شمالی نقض آشکار تحریم ها است" در مورد بازدارندگی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی افزود: «نکته اصلی این است که ما همکاری نزدیک‌تری با کره جنوبی خواهیم داشت».

بایدن اضافه کرد: آمریکا و کره جنوبی در برابر اهرم های اقتصادی که از روش های قهری استفاده می کنند, ایستادگی می کنند.

رییس جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که در دیدار با همتای کره جنوبی خود" درباره صلح و ثبات در تنگه تایوان گفتگو کرده است.

 

ترامپ خطری برای دموکراسی آمریکاست/ بایدن نگرانی ها درباره سن خود را رد کرد 

بایدن در نشست خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود درباره دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا نیز که نامزد انتخابات سال آینده این کشور (۲۰۲۴) شده است، گفت: ترامپ برای دموکراسی آمریکا یک خطر است.

بایدن درباره اینکه چه کسی می تواند دونالد ترامپ را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شکست دهد، گفت: "شاید من تنها کسی نباشم که به دنبال شکست او هستم,  اما ترامپ را به خوبی می شناسم و از  خطری که وی برای دموکراسی ما ایجاد می کند، اطلاع دارم و ما قبلا این تجربه را بدست آورده ایم."

رییس جمهور آمریکا با انتقاد از عملکرد ترامپ گفت: دیده اید که چه شرایطی را به ارث برده ام. پیش از این  نگرانی زیادی در مورد ادامه رهبری آمریکا در جهان وجود داشت و ما اکنون دوباره این کار را انجام می‌دهیم.

بایدن در مورد سن  و کاهش رای دهندگان به خودش گفت: "مردم قضاوت می کنند که آیا توانایی دارم یا خیر. من احساس خوبی دارم.  به چشم اندازها با هیجان نگاه می کنم. فکر می کنم ما در آستانه تحول هستیم به گونه ای که قبلا آن را تجربه نکرده ایم."

وی بار دیگر با اشاره به ترامپ گفت: حتی اگر ترامپ نمی بود، باز هم کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شدم.

بایدن درباره دیدارش با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و موضوع بررسی سقف بدهی دولت آمریکا نیز گفت: من با مک کارتی دیدار خواهم کرد، اما این دیدار در مورد تمدید سقف بدهی نخواهد بود. این مساله  قابل مذاکره نیست.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی روز چهارشنبه به وقت محلی در کاخ سفید مورد استقبال رسمی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا قرار گرفت و پس از آن طرفین با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

مقامات کاخ سفید اعلام کردند که بر اساس توافق جدید میان آمریکا و کره جنوبی، واشنگتن برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته زیردریایی های هسته ای را در کره جنوبی مستقر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی گفت این توافق که بیانیه واشنگتن نامیده می شود مهم ترین توافق میان آمریکا و کره جنوبی از زمان جنگ سرد است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، این توافقنامه را به عنوان بخشی از سفر رسمی یون به واشنگتن امضا خواهند کرد.

یک مقام ارشد کاخ سفید به خبرنگاران گفت که این توافق با هدف «نمایش آشکارتر» توانایی بازدارندگی آمریکا از طریق استقرار منظم تجهیزات راهبردی، از جمله یک زیردریایی مجهز به موشک های بالستیک هسته‌ای واشنگتن است.

به گفته کاخ سفید، آخرین باری که یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا در کره جنوبی پهلو گرفت، در اوایل دهه ۱۹۸۰ بود.

به گفته مقامات، بیانیه واشنگتن شامل استقرار تسلیحات هسته ای در کره جنوبی مانند دوران جنگ سرد نمی شود. در عوض، آمریکا تعداد تجهیزات نظامی ارسالی خود به کره جنوبی مانند زیردریایی ها و بمب افکن های مجهز به سلاح هسته ای را به صورت موقت افزایش خواهد داد.

به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، واشنگتن به چین در مورد  قصد آمریکا و کره جنوبی برای افزایش فعالیت‌های نظامی در نزدیکی شبه جزیره کره اطلاع رسانی می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید