بلومبرگ مدعی شد؛

تایوان، ژاپن و آمریکا برای مقابله با چین آماده می‌شوند

کدخبر: ۵۷۰۲۲۰
اقتصادنیوز: نماینده دیپلماتیک تایوان در پاریس اعلام کرد تایپه، ژاپن و آمریکا برای مقابله با اقدامات تهاجمی احتمالی چین آماده می‌شوند.
تایوان، ژاپن و آمریکا برای مقابله با چین آماده می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فرانسوا وو» در مصاحبه با بلومبرگ گفت: فکر می‌کنم تایوان، ژاپن و آمریکا و سایر کشورها برای تهاجم احتمالی چین آماده می شوند.

وی افزود، در حالی که چین تلاش می‌کند تا «امپراتوری» خود را بزرگ کرده و نظم جهانی را تغییر دهد تایوان در وضع بسیار سختی قرار گرفته است.

وو به کسب و کارهای فرانسوی هشدار داد: اگر جنگی آغاز شود منافع آنها نیز تهدید می‌شود.

دریاسالار جان آکیلینو فرمانده مرکز فرماندهی هند و اقیانوس آرام آمریکا هفته گذشته در نشست کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان گفت که به دلیل اقدامات تهاجمی پکن، خطر درگیری با چین در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: چین تنها رقیب جدی آمریکا است که با ترکیب قدرت نظامی خود با فناوری پیشرفته می تواند جایگاه آمریکا را به عنوان ابرقدرت پیشرو در جهان تصاحب کند.

این مقام نظامی آمریکا ادامه داد: جنگ اجتناب ناپذیر و قریب الوقوع نیست. با این حال، این دهه دوره‌ای از افزایش ریسک را نشان می‌دهد و این تهدید ها واقعی هستند.

آکیلینو تاکید کرد که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه برای هر سناریویی کاملا آماده هستند.

وی گفت: برای من مهم نیست که جدول زمانی برای حمله احتمالی چین به تایوان چیست. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا این مأموریت را به من داده است. بنابراین، من مسئول جلوگیری از این درگیری هستم و اگر بازدارندگی شکست خورد، ما باید بتوانیم بجنگیم و پیروز شویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید