بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین ایالات متحده:

باید عواقب حمله نظامی به تایوان را به چین بفهمانیم

کدخبر: ۵۷۰۴۱۹
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا خواستار تعامل عمیق‌تر آمریکا و تایوان در مقابله با تهدیدات نظامی چین شد.
باید عواقب حمله نظامی به تایوان را به چین بفهمانیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مشاور امنیت ملی پیشین ایالات متحده روز شنبه خواستار تعامل عمیق‌تر بین آمریکا و تایوان در مقابله با چین شد.

آسوشیتدپرس گزارش داد، «جان بولتون» نامزد بالقوه جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در سفر به شبه جزیره تایوان گفت که تیم‌های امنیت ملی دو طرف باید برنامه‌های اضطراری را در مورد چگونگی واکنش به اقدامات چین شکل دهند.

بر اساس این گزارش، تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

به گزارش این منبع خبری، بولتون اظهار داشت: «باید به چین و روسیه بگوییم اگر اقداماتی علیه تایوان انجام دهند چه عواقبی در پی خواهد داشت. نه فقط  واکنش فوری، بلکه در طولانی مدت در صورت اقدامات نظامی علیه تایوان یا محاصره آن، چین را از نظام اقتصادی بین‌المللی طرد کنیم.»

با وجود فقدان روابط دیپلماتیک رسمی بین آمریکا و تایوان، ایالات متحده همچنان نزدیکترین متحد نظامی و سیاسی تایوان است. بولتون در ادامه اظهارات خود  خواستار کمک نظامی بیشتر به تایوان در مقابله با چین شد.

وزارت دفاع تایوان روز جمعه اعلام کرد که ارتش چین ۳۸ جنگنده و سایر هواپیماهای نظامی خود را نزدیک تایوان به پرواز درآورده است. این بزرگترین نمایش قدرت هوایی چین  در روزهای اخیر بود.

وزارت دفاع تایوان در گزارش درخواست بودجه نظامی به پارلمان این جزیره، بر لزوم صرف هزینه برای خرید تجهیزات و تسلیحات جهت آماده‌شدن برای احتمال محاصره طولانی‌مدت توسط چین تاکید کرده  است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید