هشدار جدی به آمریکا و انگلیس برای خنثی کردن تلاش‌های صلح در یمن

کدخبر: ۵۷۰۸۷۶
اقتصادنیوز: رئیس شورای عالی سیاسی یمن طی سخنانی در جریان دیدار با نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور نسبت به تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای تشدید تنش در این کشور هشدار داد.
هشدار جدی به آمریکا و انگلیس برای خنثی کردن تلاش‌های صلح در یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهدی المشاط و گراندبرگ در این دیدار آخرین تحولات مربوط به پرونده برقراری صلح، توقف تجاوزات و رفع محاصره ناعادلانه یمن را مورد بررسی قرار دادند.

رسوایی‌ بزرگ در اسرائیل / بازداشت ۱۸ مسوول عالی‌رتبه

المسیره گزارش داد، المشاط در این دیدار تاکید کرد: حقایق ثابت کرده است که آمریکا و انگلیس بر اساس دیدگاه خود مبنی بر اینکه ادامه تجاوز و محاصره به نفع منافع اقتصادی و سیاسی آنهاست، مانع همه تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه نزدیکی میان یمن و عربستان سعودی و تفاهم صورت می‌گیرد، آمریکا اقدام به اعزام نماینده شوم خود به منطقه می‌کند و همه تلاش‌ها با شکست مواجه می‌شود.

المشاط گفت: نقش اصلی آمریکا در تجاوز و محاصره یمن و همراهی آن با قطع حقوق همه کارکنان دولت و همچنین تلاش این کشور برای خنثی کردن تلاش‌های صلح، این مساله را برای ملت یمن روشن می‌سازد که آمریکا پشت همه رنج های آنها بوده و همیشه به دنبال ادامه جنگ و مبارزه با هرگونه تلاش برای صلح است.

وی خطاب به نماینده سازمان ملل افزود: ما از طریق شما به جامعه بین‌الملل از جمله کشورهای اروپایی نسبت به تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای تشدید تنش هشدار داده و تاکید می‌کنیم که در صورت بازگشت تنش در یمن، تمام جهان از جمله آمریکا و انگلیس از آن متاثر خواهند شد، چرا که ما نمی پذیریم یمن وارد تشدید تنش شود و در مقابل آمریکا و انگلیس در صلح باشند.

المشاط ادامه داد: ما همانطور که برای جنگ آماده‌ایم برای صلح نیز آماده‌ایم، اجازه می‌دهیم ائتلاف متجاوز راهی را که می‌خواهد انتخاب کند، ما در موضع دفاع مشروع از کشور، آزادی و استقلال خود هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید