واکنش آمریکا به ادعای ترکیه مبنی‌بر کشتن رهبر داعش

کدخبر: ۵۷۰۹۰۴
اقتصادنیوز: یک مقام آمریکایی گفت که نمی‌تواند ادعای ترکیه مبنی بر انجام یک عملیات نظامی را که منجر به کشته شدن رهبر داعش در سوریه شده است، تائید کند.
واکنش آمریکا به ادعای ترکیه مبنی‌بر کشتن رهبر داعش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که کشورش ابوالحسین الحسینی القریشی رهبر این گروه تروریستی را در سوریه کشته است.

یک مقام آمریکایی روز دوشنبه به وقت محلی به رسانه های آمریکایی گفت: ما قادر به تایید این موضوع نیستیم. علاوه بر این، ما هیچ اطلاعاتی که این ادعا را تایید کند، نداریم.

اظهارات ضدونقیض مقامات آمریکا درباره سفر نتانیاهو به واشنگتن

با این حال، خبرگزاری آناتولی ترکیه روز دوشنبه نیز به نقل از منابع امنیتی که نامشان را بیان نکرد گزارش داد که قریشی پس از یک حمله چهار ساعته در مخفیگاه خود در شهر جیندیرس در شمال سوریه در نزدیکی عفرین در 29 آوریل کشته شده است.

-رجب طیب اردوغان یکشنبه شب از کشته شدن یکی از سرکردگان داعش در عملیات اطلاعاتی ترکیه در سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، اردوغان در یک دیدار تلویزیونی مستقیم افزود: سازمان اطلاعات ترکیه مدت‌ها پیش ابوالحسین القرشی سرکرده داعش تحت تعقیب قرار داده بود تا این که دیروز [شنبه] در عملیاتی در سوریه از پای درآمد.

اردوغان به محل کشته شدن القرشی و دیگر جزییات این عملیات هیچ اشاره‌ای نکرده است.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید