واکنش همشهری به شکایت برای انتشار کاریکاتور سردار رادان: اینکه کاریکاتور نبود؛ ما توهین نکردیم

کدخبر: ۵۷۱۱۳۶
اقتصادنیوز: همشهری به شکایت نیروی انتظامی از این روزنامه بخاطر چاپ کاریکاتور سردار احمدرضا رادان واکنش نشان داد.
واکنش همشهری به شکایت برای انتشار کاریکاتور سردار رادان:  اینکه کاریکاتور نبود؛ ما توهین نکردیم

به گزارش اقتصادنیوز آمده است:  به تقدیر از عملکرد فراجا در طرح حجاب پرداختیم و در ادامه از نهادهای کم کار و متولی در موضوع حجاب گلایه کردیم. چطور از این تیتر و متن توهین تلقی شده است؟ فرض‌کنیم طرح، اشکال داشت. آیا از تیتر و متن‌ها روشن نبود که نیت و غرض روزنامه توهین نیست؟ از این متن متوجه نیت روزنامه نشدید، آیا سابقه رسانه هم روشن نبود؟

حسین غول اعدام شد+ جزئیات

 طرح مذکور اساسا کاریکاتور نیست. کاریکاتور یعنی اغراق در اجزای صورت که در این تصویر هیچ اغراقی در اجزای صورت دیده نمی‌شود. این طرح نقاشی چهره به‌صورت کارتون است که ممکن است مدیران فراجا وبرخی مخاطبان طرح مذکور را نپسندیده باشند و یا نزدیک به چهره سردار ندانند.  این اختلاف سلیقه، یعنی توهین؟

برای کارت جایگاه‌ پمپ بنزین‌ها سقف تعیین شد+ جزئیات

پیش‌تر هم طرح چهره آقای شمخانی، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی را منتشر کردیم. در جریان استیضاح وزیر صمت، طرح چهره آقای فاطمی امین منتشر شد.

فرض‌کنیم این کاریکاتور باشد. آیا هر کاریکاتوری یعنی تمسخر و توهین؟ در این کشور‌کاریکاتور بسیاری از مسئولان درجه اول کشیده شده است. روسای قوا و شهردار و مسئولان سیاسی و غیره. همه باید تلقی توهین می‌کردند؟ با این تفسیر اساسا باید بساط کاریکاتور را از رسانه‌ها جمع کنیم؟ 

با شناختی که از سردار وجود دارد بعید است این شکایت با رضایت ایشان باشد؛ اما اگر هم‌ چنین باشد هیچ تغییری در نگاه ما نسبت به این نهاد انقلابی ایجاد نمی‌کند .

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید