ادعای جدید مقام اسرائیلی علیه برنامه اتمی ایران

نتانیاهو: ایران 50 برابر کره شمالی است /گالانت: ایران مواد غنی شده برای 5 بمب هسته ای را به دست آورده است

کدخبر: ۵۷۱۵۱۷
نتانیاهو گفت: ایران ۵۰ برابر کره شمالی است. این یک کشور ساده نیست، بلکه یک نیروی ایدئولوژیک است که اسرائیل را شیطان و آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند. اگر ایران بتواند به تهدیدی هسته‌ای برای شهرهای آمریکا تبدیل شود، تاریخ تغییر خواهد کرد»
نتانیاهو: ایران 50 برابر کره شمالی است /گالانت: ایران مواد غنی شده برای 5 بمب هسته ای را به دست آورده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل در سفر به آتن، در گفت‌وگو با هم‌تای یونانی خود به تکرار ادعاهای مقامات رژیم متبوع خود علیه برنامه اتمی ایران پرداخت و مدعی شد ایران برای ساخت پنج بمب هسته‌ای، اورانیوم غنی‌شده دارد.

به نوشته تایمز اسرائیل، گالانت ادعا کرد: «اشتباه نکنید، ایران با یک بمب هسته‌ای راضی نمی‌شود. ایران تا کنون مواد غنی‌شده ۲۰ و ۶۰ درصدی برای ساخت پنج بمب هسته‌ای را به دست آورده است. پیشروی ایران و غنی‌سازی ۹۰ درصد اشتباه بزرگی از سوی ایران بوده و می‌تواند منطقه را به آتش بکشد».

او در ادامه لفاظی‌های خود گفت که اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد که جای پای خود در سوریه را سفت کند.

هم‌چنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در روز پنجشنبه و در جمع یک هیئت فراحزبی از کنگره آمریکا، نسبت به توانایی‌های اتمی ایران هشدار داد. نتانیاهو در گفت‌وگو با هیئت آمریکایی که توسط مایکل تِرنِر، رئیس کمیته اطلاعات کنگره رهبری می‌شود ادعا کرد: «ایران ۵۰ برابر کره شمالی است. این یک کشور ساده نیست، بلکه یک نیروی ایدئولوژیک است که اسرائیل را شیطان و آمریکا را شیطان بزرگ می‌داند. اگر ایران بتواند به تهدیدی هسته‌ای برای شهرهای آمریکا تبدیل شود، تاریخ تغییر خواهد کرد».

لفاظی‌های مقامات اسرائیل علیه برنامه هسته‌ای تهران در شرایطی صورت می‌گیرد که با به بن‌بست کشیده شدن گفت‌وگوها، مذاکرات رسمی برای احیای برجام ماه‌هاست که متوقف مانده است. علی‌رغم این‌که گفته شده مقامات غربی در حال رایزنی برای بررسی شرایط فعال کردن بند اسنپ‌بک (موسوم به مکانیسم ماشه) هستند، با این حال با آغاز روند تنش‌زدایی منطقه‌ای در ماه‌های اخیر، فشارهای بین‌المللی علیه تهران به شکل مشهودی کاهش یافته و به نظر می‌رسد لفاظی‌های مقامات اسراییلی در راستای تغییر فضای کنونی باشد.

روز گذشته نیز، الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل که به بروکسل سفر کرده، پس از مذاکره با مقامات اروپایی ادعا کرده بود که اتحادیه اروپا بالاخره به مواضع اسرائیل درباره پرونده هسته‌ای ایران نزدیک شده است. کوهن پیش از این اعلام کرده بود هدفش از این سفر واداشتن اتحادیه اروپا به سیاست قاطعانه‌تر در قبال ایران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید