ادعای رقیب انتخاباتی بایدن درباره ترور جان‌اف‌کندی

کدخبر: ۵۷۲۳۰۳
نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی آمریکا اعلام کرد که سازمان اطلاعات آمریکا در ترور رئیس‌جمهور اسبق این کشور نقش داشته است.
ادعای رقیب انتخاباتی بایدن درباره ترور جان‌اف‌کندی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت اف کندی جونیور، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، در مصاحبه‌ای با رادیو دابلیو ای‌بی‌سی (WABC) ادعا کرد که  سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا/ CIA) پشت ترور «جان اف کندی جونیور» رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در سال ۱۹۶۳ بوده است و احتمالا در قتل «رابرت اف کندی» دادستان کل آمریکا، در سال ۱۹۶۸ هم دست داشته است.

رقیب انتخاباتی بایدن با بیان آنکه شواهد درباره این قتل‌ها چیزی «فراتر از شک معقول» ایجاد می‌کند، گفت: «شواهدی دال بر دست داشتن سیا در ترور جان اف کندی وجود دارد.  شواهد بر دست داشتن سیا در قتل و پنهان کاری بسیار زیاد است و تلاش برای بی‌اعتبار کردن چنین نظریه‌ای سرپوشی ۶۰ ساله است.»

این نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها که برادرزاده جان اف کندی است، کتاب «جی اف‌کی و ناگفتنی» نوشته جیمز داگلاس را به عنوان بهترین مجموعه شواهد در این زمینه دانست و گفت: «البته درباره این ترور به دست سیا ده‌ها یا حتی صد‌ها کتاب دیگر هم نوشته شده است.»

توضیح رسمی که دولت آمریکا سال بعد از ترور جان اف کندی با عنوان گزارش کمیسیون وارن منتشر کرد حاکی از آن بود که شخصی به نام «لی هاروی اسوالد» کهنه سرباز تفنگدار دریایی این کشور، به تنهایی به جان اف کندی در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ و در حالی تیراندازی کرده است که کاروان او در حال عبور از دالاس بود.

اسوالد پیش از محاکمه به قتل رسید، اما اندکی پس از بازداشت او به خبرنگاران گفته بود که تنها «یک آدم فریب خورده است و از او سواستفاده شده است»، شخصی به نام «جک روبی» (با نام واقعی جیکوب روبینشتاین) مالک کلوپ شبانه، اسوالد را هنگام  انتقال از ستاد پلیس دالاس به زندان به ضرب گلوله کشت.

چهار سال پس از ترور جان اف کندی، تقریباً نیمی از مردم آمریکا باور نداشتند که اسوالد به تنهایی چنین عمل کرده است. اکنون رابرت اف کندی جونیور که نامزد انتخاباتی است، در مصاحبه خود می‌گوید شواهد بسیار قانع کننده، اما غیرمستقیم وجود دارد که نشان می‌دهد سیا در سال ۱۹۶۸ در تروررابرت اف کندی، پدرش، دادستان کل و نامزد ریاست جمهوری وقت، نیز دست داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید