چین برای اتحادیه اروپا خط و نشان کشید

کدخبر: ۵۷۲۴۵۰
اقتصادنیوز: پکن درباره برنامه اتحادیه اروپا برای تحریم شرکت‌های چینی به بهانه کمک به روسیه در جنگ با اوکراین هشدار داد.
چین برای اتحادیه اروپا خط و نشان کشید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: ما قاطعانه با تحریم‌های غیرقانونی علیه چین به بهانه همکاری با روسیه مخالفیم. اگر گزارش‌ها صحت داشته باشد، اقدام اتحادیه اروپا اعتماد و همکاری متقابل با چین را نابود و شکاف و رویارویی را در جهان تشدید می‌کند که این امر بسیار خطرناک است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند تا چندین شرکت چینی به بهانه ارائه تجهیزات به ارتش روسیه در لیست سیاه قرار گیرند.

سخنگوی وزارت خارجه چین ادامه داد: چین موضعی عینی و عادلانه دارد، به طور فعال گفتگوها برای صلح را ترویج می‌کند و نقش سازنده‌ای در تسهیل راه حل سیاسی بحران ایفا کرده است. همکاری اقتصادی و تجاری چین و روسیه کاملاً فراتر از این موضوع است.
وانگ هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا این رویکرد را برای شرکت‌های چینی به کار ببرد، پکن به آن واکنش نشان خواهد داد.

وی گفت: ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم که این مسیر اشتباه را انتخاب نکند. در غیر این صورت، چین برای حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی خود اقدامات قاطعانه‌ای انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا, فایننشال تایمز مدعی است نسخه‌ای از فهرست تحریم‌ها را مشاهده کرده که در آن هفت شرکت چینی در بسته جدیدی از تحریم‌ها قرار گرفته‌اند که این هفته توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

به گفته فایننشال تایمز، فهرست تحریم‌ها شامل دو شرکت چینی، ۳HC Semiconductors و King-Pai Technology، به همراه پنج شرکت از هنگ کنگ شامل Sinno Electronics، Sigma Technology، Asia Pacific Links، Tordan Industry و Alpha Trading Investments است.

برخی از این شرکت‌ها مانند King-Pai Technology پیشتر توسط آمریکا در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

آمریکا مدعی است این شرکت تامین‌کننده تسلیحات مستقر در چین برای چندین نهاد در یک مجتمع نظامی - صنعتی روسیه است.

کمیسیون اروپا به درخواست خبرگزاری‌ها برای اظهار نظر درخصوص تحریم جدید شرکت‌های چینی پاسخ نداده است.

برگزاری نشست در پشت درهای بسته شورای امنیت

از ۱۴ ماه پیش که جنگ اوکراین و روسیه آغاز شده، اتحادیه اروپا با هدف ایجاد مشکلات اقتصادی برای روس‌ها و شرکت‌های مرتبط ۱۰ بسته تحریمی را علیه افراد و شرکت‌های روسی تصویب کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید