حمله هواداران عمران خان به مراکز نظامی/ پاکستان به آشوب کشیده شد

کدخبر: ۵۷۲۷۵۲
منابع رسانه‌ای از آشوب و هرج و مرج در پاکستان و حمله هواداران نخست وزیر سابق این کشور به مراکز مهم نظامی خبر دادند.
حمله هواداران عمران خان به مراکز نظامی/ پاکستان به آشوب کشیده شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، به دنبال دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان شماری کثیری از هواداران او با حضور در خیابان‌ها به برخی مراکز دولتی و نظامی در شهرهای محتلف این کشور از جمله «راولپندی»  حمله کردند.

نخست‌وزیر سابق پاکستان که با چند پرونده قضایی روبروست، هنگام حضور در جلسه دادگاه عالی اسلام‌آباد به منظور بررسی اتهامات فساد مالی بازداشت شد. دستیار عمران خان گفت او توسط ارتش بازداشت شده است. ساعاتی پس از دستگیری عمران خان توسط تکاوران پاکستان، حامیان وی وارد خانه فرماندهان در «لاهور» شدند.

به گزارش منابع خبری، شماری از هواداران عمران خان ساختمان رادیوی دولتی پاکستان را آتش زدند. منابع رسانه‌ای از حمله هواداران عمران خان به یک پایگاه نیروی هوایی این کشور در شهرک «میانوالی» خبر دادند. گفته می شود که چند تن از مقامات ارشد ارتش پاکستان در بحبوحه اعتراضات گسترده به پناهگاه ها رفته‌اند.

​ چند ماه است که پلیس به دنبال بازداشت این سیاستمدار بوده است. وی متهم است که اطلاعات مربوط به هدایای دریافتی را مخفی کرده و اشیای قیمتی دولتی را فروخته است.

عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است.

ارتش پاکستان روز دوشنبه به عمران خان هشدار داده بود از اتهام‌زنی خودداری کند.عمران خان یکی از مقام‌های ارشد ارتش را به تلاش برای ترور خود متهم کرده بود.

«خبرگزاری فرانسه» از برخورد شدید نیروهای امنیتی در پاکستان با معترضان خبر داد. همزمان با آشوب‌های سیاسی در پاکستان ارزش «روپیه» پول رایج این کشور کاهش یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید