بورل: باید جلوی تبدیل شدن چین به قدرت جهانی را بگیریم

کدخبر: ۵۷۳۰۹۵
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت چین همچنان یک شریک و همینطور یک رقیب برای اتحادیه اروپا در بسیاری از زمینه‌هاست.
بورل: باید جلوی تبدیل شدن چین به قدرت جهانی را بگیریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه نباید جلوی تبدیل شدن چین به یک قدرت جهانی را بگیرد، و بجای آن باید بر مدیریت نحوه استفاده پکن از توان جدیدش تمرکز کند. 

به گزارش شبکه آمریکایی بلومبرگ، در حالی که بروکسل برای تنظیم دوباره رویکردش در قبال پکن تلاش می‌کند، جوزپ بورل گفت چین همچنان یک شریک و همینطور یک رقیب برای اتحادیه اروپا در بسیاری از زمینه‌هاست. بورل با این حال تاکید کرد این بلوک در رقابت سیستماتیک با چین نیست. 

وی در نشست دفاع و امنیت اروپا در بروکسل افزود: اگر (چین) از این قدرت منطبق با قوانین بین‌المللی استفاده کند، اگر منافع و ارزش‌های ما را به خطر نیندازد، باید با چین در صحنه جهانی زندگی کنیم.

این اظهارات مقام ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست جمعه (۱۲ مه) وزاری خارجه این اتحادیه که قرار است در استکهلم برگزار شود، بیان شده است. وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در این نشست رویکرد بروکسل در قبال چین را مورد بحث قرار دهند. 

همچنین قرار است در نشست وزرای خارجه گروه هفت در ژاپن از ۱۹ تا ۲۱ ماه مه (۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت) ضرورت رویکرد یکپارچه در قبال چین و نگرانی‌ها درباره تایوان کانون توجه باشد.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اواخر فروردین گفت روابط میان چین و اروپا با رفتار پکن از جمله اتفاقی که در خصوص تایوان روی خواهد داد، تعیین می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید