توصیه خودرویی یک امام جمعه / اگر ایران را دوست دارید، خودروهای بی‌کیفیت داخلی ثبت‌نام نکنید

کدخبر: ۵۷۳۲۲۴
اقتصادنیوز: امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: این هم به نفع مصرف‌کننده و هم به نفع سازنده است که غرور مقدس و ملی ملت را با کالای بی‌کیفیت زیر پا نگذارد و جایگاه بین‌المللی کشور را در عرصه صنعت خراب نکند، هرکس ایران را دوست دارد و مضطر نیست ثبت‌نام نکند.
توصیه خودرویی یک امام جمعه / اگر ایران را دوست دارید، خودروهای بی‌کیفیت داخلی ثبت‌نام نکنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد، با اشاره به ثبت‌نام‌های پیش روی خودرو اظهار کرد: ماشین بی‌کیفیت را جز انسان مضطر خریداری نمی‌کند این روزها برای خودرو ثبت‌نام می‌کنند؛ پس، از هم‌وطنان عزیز می‌خواهم اگر برای پیشرفت کشور غیرت و تعصب‌دارند که حتماً دارند و اگر اضطرار ندارند ثبت‌نام نکنند.

گلایه امام جمعه تهران از افزایش اجاره مسکن /کمر مستاجرها را می شکند

وی افزود: این هم به نفع مصرف‌کننده است و هم به نفع سازنده که غرور مقدس و ملی ملت را با کالای بی‌کیفیت زیر پا نگذارد و جایگاه بین‌المللی کشور را در عرصه صنعت خراب نکند، ورود ملت بزرگ ما به این عرصه و عدم خرید، قطعاً منشأ تحول و برای عده‌ای کابوس است هرکس ایران را دوست دارد و مضطر نیست نخرد.

امام‌جمعه اردبیل با تبیین روند کاهشی قدرت آمریکا در سطح جهانی، تشریح کرد: دنیا تماماً عبرت خانه است، روزگاری آمریکا هرچه اراده می‌کرد، هیچ‌کس و هیچ دولتی نمی‌توانست در برابر آن بایستد! اما الآن به روزگاری افتاده که هرروز هم‌پیمانانش به او دهن‌کجی می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکا، ترکیه را از همکاری با روسیه نهی کرد، اما ترکیه اعتناء نکرد!، عربستان را از توافق با ایران نهی کرد اما عربستان اعتناء نکرد!، عادی‌سازی کشورهای عربی با سوریه را نهی کرد اما کسی اعتناء نکرد، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را منع کرد اما اعضاء اتحادیه با اجماع و اتفاق آرا بازگشت سوریه را تصویب کردند!.

عاملی بیان کرد: نشست سران کشورهای عربی، چند روز دیگر در عربستان برگزار خواهد شد، آمریکا عربستان را از دعوت بشار اسد نهی کرد، اما دو روز پیش پادشاه عربستان با نامه رسمی از بشار اسد برای حضور در عربستان دعوت کرد.

وی اضافه کرد: بعد از تحریم نفت روسیه، آمریکا به عربستان دستور داد تولید نفت را بالا ببرد، ولی عربستان برعکس این، عمل کرد و تولید را پایین آورد، عده‌ای از اعضا حماس در عربستان زندانی هستند، آمریکا بسیار واهمه داشت که عربستان آن‌ها را آزاد کند! اما دو روز پیش عربستان به فلسطینی‌ها اعلام کرد که اسرا فلسطینی را آزاد می‌کند.

 

زمان تهدید و بزن‌دررو گذشته است

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: اخیراً در آمریکا به بایدن ایراد گرفتند که تحریم ایران شکسته شده و صادرات نفت ۳۵ درصد اضافه‌شده است، آمریکا از سر استیصال نفت‌کش ایران را توقیف کرد! به خیال اینکه باز یکه‌تاز میدان است.

وی ادامه داد: اما ایران با توقیف کشتی آمریکایی در تنگه هرمز ثابت کرد که زمان تهدید و بزن‌دررو گذشته است، این قانون کلی است که ” وَلَا تَطْغَوْا فِیهِ فَیَحِلَّ عَلَیْکُمْ غَضَبِی» و قانون کلی است که” فَلَمَّا آسَفُونَا انْتَقَمْنَا مِنْهُمْ»؛ ضرب‌المثل زیبای عربی می‌گوید «انّ اللّه یمهل و لا یهمل “ خداوند مهلت می‌دهد ولی رها نمی‌کند.

 

موفقیت بسیار بزرگی برای ایران

عاملی با اشاره به انتخاب اخیر ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر، به تحلیل ابعاد این موضوع پرداخته و تشریح کرد: رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل این هفته در نامه‌ای به اعضا این شورا اعلام کرد که ایران به ریاست مجمع اجتماعی حقوق بشر انتخاب‌شده است.

وی تأکید کرد: این انتصاب موفقیت بسیار بزرگی برای ایران است، چون نشان می‌دهد که افتراهای ضد حقوق بشری برای ایران صحت نداشته است، در این خصوص بعضی از وابستگان به صهیونیسم بین‌الملل و منافقین سروصدا راه انداختند و به این انتصاب اعتراض کرده‌اند از این‌ها باید پرسید وقتی شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران بیانیه می‌داد این شورا را تا عرش بالا می‌بردید و حالا که طبق منافع و مذاق شما عمل‌نکرده چرا این اقدامش محکوم می‌شود؟

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: از جمله مخالفین، مدیر دیده بان سازمان ملل است که می‌گوید این کار اشتباه است، او دست روی حقوق بشر گذاشته و ادعا دارد تمام کشورهای مخالف آمریکا ناقض حقوق بشر و آمریکا و هم‌پیمانان او عامل به حقوق بشر هستند!

وی بیان کرد: ما حرف او را می‌پذیریم به‌شرط اینکه در واژه حقوق بشر همه انسان‌ها به چشم بشر دیده شود، درحالی‌که جوزف بورل رئیس اتحادیه اروپا می‌گوید اروپا یک باغ باصفا و اطراف آن‌همه جنگل و پر از حیوانات وحشی هستند و ما باید برای شر این حیوانات درنده، چاره‌ای بیندیشیم!

عاملی افزود: دیده‌بان مزدور او، دست روی آزادی بیان می‌گذارد و ما آن را هم می‌پذیریم به‌شرط اینکه حرمتی که شما به «منحرفین جنسی» و به هولوکاست دارید، همان حرمت را به پیامبر ما و قرآن ما داشته باشید، اگر یک نفر برای هولوکاست کاریکاتور بکشد، ریشه‌اش را می‌زنید! ولی هرازگاهی برای پیامبر ما و بزرگان دین ما کاریکاتورهای بسیار موهن می‌کشید.

وی تأکید کرد: وقتی وزیر خارجه اسبق آمریکا، شورای حقوق بشر سازمان ملل را به فاضلاب توالت تشبیه می‌کند، بعدازاین اهانت مشمئزکننده، آن‌ها دیگر حق صحبت از حقوق بشر را ندارند و عجیب این است که همان آمریکا که شورای حقوق بشر را فاضلاب می‌دانست، الآن با همان شورا علیه روسیه، ایران و چین کار می‌کند! ما از آن‌ها سؤال می‌کنیم کسانی که در فلسطین کشته می‌شوند بشر هستند یا غیر بشر؟!

نگرانی حسن روحانی نسبت به آینده کشور

امام‌جمعه اردبیل تصریح کرد: اسرائیل در عرض سه روز اخیر، ۳۱ نفر را در غزه کشت و در سه ماه اول سال جدید میلادی ۱۳۱ انسان بی‌گناه را کشته است! چرا آنجا حس حقوق بشری شما تحریک نمی‌شود؟؟؟

وی بیان کرد: ۶ نفر از این ۳۱ نفر اخیر، طفل معصوم بودند با این تبعیض آبرویی برای حامیان اسرائیل نمانده اما حیف از سمت دیده‌بان سازمان ملل که این مرد مدیر آن است، او قطعاً دیده‌بان منافع نامشروع اسرائیل و صهیونیسم بین‌الملل است.

عاملی در خصوص جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی گفت: اسرائیل در طول عمر نامشروع خود حدود ۳ هزار نفر را در داخل و خارج از اسرائیل ترور کرده است! در تاریخ زندگی بشر، هیچ دولتی به این حد دست به ترور نزده است، اسرائیل ازاین‌جهت سیاه‌ترین پرونده را دارد!

وی اضافه کرد: در اوایل، ترور با تیر و تفنگ و با بمب‌گذاری بود اما این هفته ابزار ترور خود را برای اولین بار عوض کرد، این رژیم برای اولین بار بعد از شناسایی محل نیروهای جهاد اسلامی با هواپیماهای جنگی به آن نقطه حمله کرد و این تا حال در هیچ نقطه دنیا سابقه ندارد، درنتیجه حدود ۳۰  نفر که بخشی از آن‌ها زن و بچه بودند، جان خود را از دست دادند و دو نفر از فرماندهان سرایا القدس که واحد نظامی جهاد اسلامی است شهید شدند، جنایت جنگی خیلی بزرگ و شروع‌کننده حمله هم اسرائیل بود.

 

جهاد اسلامی برای اولین بار نشان داد که می‌تواند هر نقطه اسرائیل را بزند

امام‌جمعه اردبیل گفت: اسرائیل فکر همه‌چیز را کرده بود اما نمی‌دانست که جهاد اسلامی از نظر کمی، کیفی و تنوعی به چه قابلیت‌های موشکی دست پیداکرده است.

وی افزود: جهاد اسلامی برای اولین بار نشان داد که می‌تواند هر نقطه اسرائیل را بزند و برای اولین بار پهپاد را به عمق اسرائیل فرستاد و فرودگاه بن گوریون تعطیل شد! اسرائیل قبلاً سکوهای موشک را شناسایی و آنجا را بمباران می‌کرد اما این بار متوجه شد که از صدها سکو موشک شلیک می‌شود.

عاملی ادامه داد: وضع داخلی اسرائیل قبل از این غائله خیلی وخیم بود مردم اسرائیل، هرلحظه علیه اصلاحات قضایی نتانیاهو تظاهرات می‌کردند و با پلیس درگیر می‌شدند، داخل کابینه هم به‌هم‌خورده، چون تندروها جنون کشتن فلسطینی‌ها را دارند و جنین و نابلس هم مثل غزه در نهایت التهاب و شهادت اسیر بزرگ فلسطینی در زندان جناب خضر عدنان نیز اوضاع را خیلی وخیم کرده بود بااین‌حال با حمله به غزه و شروع انتقام جهاد اسلامی اسرائیل در یک چاه عمیق فرورفت.

نگرانی علم‌‌الهدی درباره سفره مردم

وی تصریح کرد: اسرائیلی‌ها چهار روز است که در پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند هرروز که به‌صورت اضطراری سپری می‌شود، بر تعداد مهاجرین از اسرائیل اضافه می‌شود و این برای اسرائیل بسیار وحشتناک است، معارضین نتانیاهو او را ندامت می‌کنند که چرا این حمله را شروع کردی؟.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل افزود: حجم واسطه‌ها که از فلسطینی‌ها می‌خواهند، دست نگه‌دارند و از خود دفاع نکنند، مثل قطر، امارات، آلمان، سازمان ملل، مصر و  اردن که اسرائیل به همه آن‌ها التماس کرده تا واسطه شوند، نشان می‌دهد که اسرائیل در غائله اخیر در عرصه نظامی، سیاسی و بین‌المللی همه‌چیز را باخته است!! و تندروترین وزیر اسرائیل اعلام کرده اگر از غزه موشک‌باران نشویم ما با شما کاری نداریم.

وی تشریح کرد: اسرائیلی‌ها به‌طور مداوم اعلام می‌کنند که برای آتش‌بس آماده هستند! توجه شود اگر حمله موشکی ادامه پیدا کند، اسرائیل از همه جهت به‌شدت متضرر می‌شود، اسرائیل به خاطر حمله جهاد اسلامی ۷۰۰۰ نفر را از شهرهای نزدیک غزه کوچانده است تا ۴۰ کیلومتری غزه همه‌جا تخلیه‌شده است ! ۲۴۰ پناهگاه درست کرده است، اسرائیل به ساکنان خود اعلام کرد اجتماع ۱۰ نفر در یکجا و  اجتماع صد نفر در یک ساختمان ممنوع است.

 

اسرائیل امروز دیگر نه امنیت دارد نه آرامش و نه رفاه اقتصادی

عاملی بر آثار مهم عکس‌العمل جهاد اسلامی اشاره و تأکید کرد: با حمله جهاد اسلامی هیمنه سیاسی، هیمنه نظامی گنبد آهنین و جایگاه بین‌المللی اسرائیل کاملاً ضربه دید.

وی ادامه داد: آبروی قبه حدیدیه تماماً رفت! اسرائیل امروز دیگر نه امنیت دارد نه آرامش و نه رفاه اقتصادی. الآن زمام میدان کاملاً در اختیار جهاد اسلامی است، ارتش اسطوره‌ای اسرائیل کاملاً رسوا شد، فیلم‌ها نشان می‌دهد با شروع موشک‌های فلسطینی ارتشی‌های اسرائیل دنبال یک سوراخ فرار می‌کنند.

امام‌جمعه اردبیل یادآور شد: اسرائیل آمده بود در بیخ گوش ما برای ما چاه بکند ولی خودش در چاه بسیار عمیق افتاد و حالا دست‌وپا می‌زند تا از آن خارج شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید