سعیدی، خطیب جمعه قم:

هیچ مسئولی حق ندارد درباره حجاب مطلبی خلاف نظام بیان کند

کدخبر: ۵۷۳۲۰۶
اقتصادنیوز: خطیب نماز جمعه قم معتقد است که نگاه مسئولین و حرکت آن‌ها در عمل باید با اهداف نظام هماهنگ باشد به همین خاطر هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه مسئولیتش درباره امر به معروف و نهی از منکر و عفاف حجاب مطلبی خلاف نظام بیان کند.
هیچ مسئولی حق ندارد درباره حجاب مطلبی خلاف نظام بیان کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از حوزه، سید محمد سعیدی، خطیب نماز جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی قدس قم، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در توصیف مومن می‌فرماید: «مومن همانند کوه استواری است که طوفان‌ها و تندبادها او را تکان نمی‌دهد.»

 وی در تفسیر آیه ۶۸ سوره توبه گفت: «وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْکُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا ۚ هِیَ حَسْبُهُمْ ۚ وَلَعَنَهُمُ اللَّهُ ۖ وَلَهُمْ عَذَابٌ مُقِیمٌ؛ خدا مرد و زن از منافقان و کافران را وعده آتش دوزخ و خلود در آن داده، همان دوزخ برای (کیفر) آنها کافی است و خدا آن‌ها را لعن کرده و عذابی ابدی دارند.»

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه امر به منکر، نهی از معروف، بخل و فراموشی خداوند از ویژگی‌های منافقین است که خداوند در آیات قبل به آن اشاره کرده است، افزود: خداوند در این آیه هم از زنان و هم مردان منافق یاد می‌کند تا به مردم بفهماند زنان و مردان هم پای هم در جریان نفاق نقش دارند همچنین کفار را نیز در کنار منافقین قرار داده است تا مردم متوجه شوند که ریشه نفاق در کفر است.

وی با بیان اینکه خطراتی که از جانب منافقین به جامعه اسلامی و انسانی می‌رسد با هیچ خطری قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: منافقین از کفار بدتر هستند؛ زیرا منافقین در پناه اظهار اسلامی که دارند ناجوانمردانه و از پشت به مومنان خنجر می‌زنند در حالی که کفار ظاهر و باطن شان یکی است و به راحتی می‌توان آن‌ها را شناخت و موضع گیری کردو

وی با اشاره به ماه شوال گفت: ماه شوال ارتباط زیادی با امام صادق (ص) دارد، هشت شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع از جمله امام صادق (ع) است و ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) است همچنین ۲۵ شوال سالروز حمله کماندوهای شاه به پایگاه امام صادق (ع) یعنی مدرسه فیضیه است.

سعیدی در خطبه دوم بیان کرد: مومنین با رعایت تقوا علاوه بر نفعی که به خوشان و جامعه می‌رسانند مایه زینت امام زمان (عج) هستند.

وی با اشاره به یکم ذیقعده و سالروز ولادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: امام رضا (ع) از ایشان به عنوان معصومه نام بردند و قبل از ولادتشان نیز جد بزرگوارشان امام صادق (ع) نیز از ایشان به عنوان کریمه اهل بیت یاد کردند.

وی ضمن گرامیداشت روز هلال احمر اضافه کرد: هلال احمر سازمانی ارزشی و انسانی است که فارغ از مرزبندی‌های سیاسی و جغرافیایی تاسیس شده است که نمونه آن کمک به آسیب دیدگان در زلزله سوریه و ترکیه بود.

 

وی با اشاره به روز جهاد سازندگی بیان کرد: بسیج سازندگی نهادی است که با کار، جهاد و زدودن فقر از چهره جامعه گره خورده است که در راستای منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، توسط سپاه پاسداران و با انگیزه خدمت به مردم به ویژه در مناطق محروم تاسیس شده است.

سعیدی در رابطه با عفاف و حجاب عنوان کرد: عفاف و حجاب و رعایت پوشش اسلامی یک اصل شرعی مسلم و خدشه ناپذیر است به همین خاطر رعایت آن لازم الاجرا است و در گذشته نیز ادیان الهی بر امر عفاف و حجاب تاکید داشتند.

وی بیان کرد: عفاف حجاب یکی از شاخصه های جامعه اسلامی است و جامعه اسلامی را نمی توان بدون عفاف و حجاب پذیرفت همچنین عفاف و حجاب شاخص یک جامعه سالم است و اسلام منادی یک جامعه سالم است و برای اینکه جامعه سالم داشته باشیم به پوشش زنان و مردان تاکید می‌کند.

سعیدی گفت: عفاف و حجاب مولفه یک جامعه امن است و جامعه باید او را مورد توجه قرار بدهد. به گفته رهبر معظم انقلاب، خانواده سالم و امن، سلول بنیادین هسته اصلی جامعه سالم و امن را تشکیل می‌دهد به همین خاطر مساله عفاف و حجاب ذیل مباحث خانواده هم قابل دقت است و باید خانواده‌ها مبلغان اصلی آن باشند.

وی ادامه داد: مرجعیت فکری و رفتاری عده‌ای از جوانان و خانواده‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی است که مدیریت و تغدیه آن به طور مستقیم و غیر مستقیم زیر نظر دشمنان و اسلام ستیزان به ویژه صهیونیست‌ها قرار دارد که قرآن درباره انگیزه آن‌ها بیان می‌کند بسیاری از اهل کتاب بعد از آن‌که حق برای آنان روشن شد به خاطر حسدی که دارند دوست دارند که شما را به کفر بکشانند.

 سعیدی اظهار داشت: نگاه مسئولین و حرکت آن‌ها در عمل باید با اهداف نظام هماهنگ باشد به همین خاطر هیچ مسئولی حق ندارد از جایگاه مسئولیتش درباره امر به معروف و نهی از منکر و عفاف حجاب مطلبی خلاف نظام بیان کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید