بیانیه دولت کانادا درباره تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی

کدخبر: ۵۷۳۲۹۹
اقتصادنیوز: دولت کانادا طی صدور بیانیه‌ای خواستار کاهش فوری تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.
بیانیه دولت کانادا درباره تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت کانادا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای خواستار آرامش و کاهش فوری تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد تا از تلفات بیشتر غیرنظامیان جلوگیری شود.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، در این بیانیه آمده است: کانادا عمیقاً از تشدید تنش میان اسرائیل و غزه نگران است و قاطعانه از حق مردم فلسطین و اسرائیل برای زندگی مسالمت آمیز، امن، با عزت و بدون هراس حمایت می‌کند.

فوری؛ حمله تروریستی در پاکستان / ۱۶ نظامی کشته شدند + فیلم

این بیانیه می‌افزاید: ما از وقوع تلفات غم انگیز غیرنظامیان در غزه و اسرائیل، از جمله کودکان در غزه، ناراحت هستیم. همه غیرنظامیان باید محافظت شوند و قوانین بین المللی باید رعایت شود.

دولت کانادا با این حال بدون توجه به تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به غزه و قتل مردم بی‌گناه و کودکان فلسطینی, شلیک موشک به اسرائیل را محکوم کرد و بر حق این رژیم برای دفاع از امنیت خود، مطابق با حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌المللی تاکید نمود.

در این بیانیه آمده است: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم از اقداماتی که می‌تواند خشونت را تشدید و چشم‌انداز صلح را تضعیف کند، خودداری کنند.

وزارت بهداشت فلسطین درباره آمار اجمالی شهدای جنایات چند روز اخیر صهیونیست‌ها در نوار غزه نیز گزارش داد: با احتساب دو شهید امروز شمار شهدا به ۳۳ نفر ازجمله ۶ کودک و سه زن افزایش یافت.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار مجروحان نیز به ۱۱۱ نفر افزایش یافته است.

در همین راستا، یک منبع نزدیک به مقاومت فلسطین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره از شهادت یکی دیگر از فرماندهان برجسته گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی خبر داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در عملیات مشترک ارتش و شاباک مسئول عملیات جنبش جهاد اسلامی و جانشین «خلیل البهتینی» (فرمانده جهاد اسلامی که در حملات بامداد صهیونیست‌ها ترور شد) به شهادت رسیده است.

از روز سه شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۳۳ فلسطینی از جمله ۶ کودک و سه زن و ۴ فرمانده ارشد گردان‌های سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهید شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که ۱۳۳ نقطه از نوار غزه را آماج حملات شدید خود قرار داده است.

واکنش اردوغان به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ترکیه

گروه‌های مبارز فلسطینی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه در چندین نوبت تل آویو و دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی به ویژه جنوب اسرائیل را آماج حملات موشکی و راکتی قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۱۶ صهیونیست زخمی شده‌اند که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش می‌شود.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از عصر چهارشنبه تاکنون گروه‌های فلسطینی صدها راکت و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که خسارت مالی زیادی را به بار آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید