درخواست‌های انتخاباتی «بورل» از ترکیه

کدخبر: ۵۷۴۰۸۵
اقتصادنیوز: جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ترکیه خواست تا کاستی‌های موجود در روند انتخاباتی خود را برطرف کند.
درخواست‌های انتخاباتی «بورل» از ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه‌شنبه (۱۶ مه) از ترکیه خواست «نواقصی را که ناظران اروپایی در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه شناسایی کردند»، برطرف کند. 

اظهارات پادشاه اردن درباره حق تعیین سرنوشت ملت‌ فلسطین

خبرگزاری رویترز گزارش داد، بورل در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به یافته‌های اولیه و نتیجه‌گیری‌های «ماموریت بین‌المللی ناظر بر انتخابات» سازمان امنیت و همکاری شورای اروپا و شورای اروپا توجه می‌کنیم و از مقام‌های ترکیه می‌خواهیم به نواقص شناسایی‌شده رسیدگی کنند. 

وی افزود: اتحادیه اروپا اهمیت حداکثری برای لزوم انتخابات شفاف، فراگیر، معتبر و در شرایط برابر قائل است. 

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه یکشنبه (۱۴ مه) برگزار شد و با شمارش نزدیک به ۱۰۰ درصد آراء، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی و رهبر حزب حاکم «عدالت و توسعه» و نامزد ائتلاف «جمهور»، «کمال قلیچداراوغلو» رقیب اصلی خود و نامزد ائتلاف شش حزب مخالف را با کسب ۴۹.۵۰ درصد آرا در مقابل ۴۴.۸۹ درصد شکست داد.

اردوغان اما نتوانست به حدنصاب بیش از ۵۰ درصد آرا برای بستن پرونده انتخابات دست یابد و انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه به دور دوم کشیده شد تا این دو نامزد بار دیگر ۲۸ مه (هفتم خرداد) برای کرسی ریاست‌جمهوری رقابت کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید