فوری / شهرهای مختلف اوکراین بمباران شدند + فیلم

کدخبر: ۵۷۴۳۹۵
اقتصادنیوز: شهرهای مختلف اوکراین بامداد پنجشنبه هدف حملات موشکی ارتش روسیه قرار گرفتند.
فوری / شهرهای مختلف اوکراین بمباران شدند + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ساعاتی پیش چند شهر اوکراین از جمله خارکیف و اودسا هدف حمله موشکی روسیه قرار گرفتند.

مشارکت سیاسی جدید برای حل و فصل بحران یمن

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند، همچنین صدای آژیر خطر حمله هوایی در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

انفجارهای قوی ساعاتی پیش در حومه شهر بندری اودسا خسارات فراوانی برجای گذاشت و بر اثر این حملات موشک‌‎های روسیه پل زاتوکا نیز دوباره آسیب دید.

مقامات اوکراینی پیشتر نیز از حملات گسترده روسیه به اوکراین خبر دادند و گفتند: در حالی که مسکو برای تعطیلات گرامیداشت «روز پیروزی» خود در ۹ ماه مه (۱۹ اردیبهشت) مصادف با سالگرد شکست آلمان نازی آماده می‌شود، این کشور موج گسترده‌ای از حملات را به سراسر اوکراین آغاز کرده است.

مقامات اوکراینی اعلام کردند در حالی که موشک‌های روسیه بامداد دوشنبه (۱۸ اردیبهشت) یک انبار مواد غذایی را در شهر بندری اودسا در دریای سیاه به آتش کشیدند و انفجارهایی در چندین منطقه دیگر اوکراین گزارش شده است، در اثر حملات روسیه به کی‌یف حداقل پنج نفر زخمی شدند.

آن حملات در حالی صورت گرفت که مسکو برای رژه روز پیروزی خود در روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت) آماده می‌شد، یک سالگرد کلیدی برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه که روح ارتش شوروی را که نیروهای آلمان نازی را شکست داد برانگیخته و اعلام کرده است که روسیه اوکراینی را که در سیطره تجسم نازی قرار دارد، شکست خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

از برگزاری دور اول و دوم گفت‌ وگوهای صلح بین روسیه و اوکراین در هفته نخست این درگیری‌ها تا آخرین روزها و ساعت‌های سال ۲۰۲۲ که از یک طرف مسکو برای ادامه مذاکرات اعلام آمادگی می‌کرد و کی‌یف در واشنگتن به دنبال دریافت حمایت‌های مالی و تسلیحاتی بیشتر برای ادامه جنگ بود گرفته، تا هفته نخست سال جدید میلادی که پیشنهاد آتش‌بس یک‌جانبه روسیه از طرف اوکراین رد شد و اروپا از ارسال سامانه‌های جدید نظامی به اوکراین پرده برداشت؛ تاکنون دورنمایی برای صلح دیده نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید