حقیقت پور: پایداری ها به دنبال خالص سازی هستند

خالص سازی ها ادامه حذف بزرگانی چون ناطق نوری است /یک اقلیت به دنبال اداره کشور هستند

کدخبر: ۵۷۴۴۶۲
فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه وقتی ما جمهوری را انتخاب کردیم، جمهور مردم می‌توانند حاکم باشند، گفت: اگر روند خالص‌سازی ادامه پیدا کنند، یک خطر بزرگی بیخ گوش‌ماست و با اقلیتی رو‌به‌رو خواهیم بود که خشونت می‌خواهند کشور را اداره کنند.
خالص سازی ها ادامه حذف بزرگانی چون ناطق نوری است /یک اقلیت به دنبال اداره کشور هستند

به گزارش اقتصادنیوز، در چند روز گذشته علی لاریجانی، در پاسخ به گمانه‌زنی‌ها درباره حضورش در انتخابات بیانیه‌ hd صادر کرد و نوشت: «رفع نگرانی از جریان خالص‌سازی؛ خبری درباره انتخابات مجلس وجود ندارد! خبر اختصاصی خبرگزاری تسنیم درباره ارائه لیست در انتخابات، مصداق گزاره حسن و حسین هر سه خواهران معاویه هستند، می‌باشد. نه بحثی درباره حرکت انتخاباتی در میان است و نه ارائه لیست سراسری و نه رایزنی با دیگران صورت پذیرفته، لذا بدین وسیله از جریان خالص‌سازی رفع نگرانی می‌شود و بعید است به این روش‌های برادران بتوان رقابت تصنعی ایجاد کرد. ملک را چاره‌ای دیگر نیاز است.»

بیانیه لاریجانی با واکنش هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان رو‌به‌رو شد و گفت: «مفهوم چنین تعابیری اساسا روشن نیست و در قانون که مبنای کار شورای نگهبان است، نیامده است. تاریخ جمهوری اسلامی گواه این است که  شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند و  همواره قانون شاخصه تصمیم گیری های شورا بوده است.»؛ واکنشی که با انتقاد منصور حقیقت‌پور، چهره نزدیک به لاریجانی مواجه شد. 

حقیقت پور در گفتگویی با «اقتصادنیوز» خطاب به شورای نگهبان گفت: «متعجب می‌شوم که چرا وقتی بحث خالص‌سازی مطرح می‌شود، سخنگوی شورای نگهبان پاسخ می‌دهد، مگر کسی به آنان حرفی زده یا به شورای نگهبان تعدی شده است؟ خالص‌سازی در دولت چه ربطی به شورای نگهبان دارد؟ خالص‌سازی در روسای پتروشیمی که همه را از یک دانشگاه انتخاب کردند، مگر توسط شورای نگهبان انجام شده است؟»

مشروح گفتگوی حقیقت‌پور را در اقتصادنیوز می‌خوانید؛

*****************

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: یک جریانی در کشور ایجاد شده که بر پایه محوریت یک گروه است. این گروه خودش را حق و ولایی می داند و از نظرش بقیه صلاحیت اداره کشور را ندارند، فتنه‌گر و جاسوس هستند. این جریان با مهندسی در برخی از گزینش‌ها و اقدامات به دنبال آن هستند که یک طیف خشونت پایه و متعصب امور کشور را به عهده بگیرد. 

در حال منزوی شدن هستیم

وی ادامه داد: بر پایه یک نگاه خاص به سیاست، فرهنگ و اقتصاد، امنیت به دنبال یک خسران شدید برای کشور هستند. در روابط بین‌الملل ما به خاطر سیاست‌هایمان در حال منزوی شدن هستیم. در بحث برجام، اف‌ای‌تی‌اف و روابطه با اروپا به خاطر این تفکرات دچار تنش هستیم. 

این چهره اصولگرا با بیان اینکه این جریان می‌خواهد با اقلیتی که دارد مملکت را اداره کند، خاطر نشان کرد: انسان‌های فهمیده، عاقل و متعهد در حاشیه قرار گرفتند. ولی این گروه با تکیه بر مدیریت حداقلی برای این کشور کادرسازی می‌کند.  طبیعی است وقتی می توان از بین 85 میلیون نفر، ده هزار نفر را انتخاب کرد، خودتان را به یک تیم صد نفر نزدیک می‌کنید تا از بین آنان 50 نفر انتخاب شود. 

یک خطر بزرگ علیه کشور

وی افزود: یک وقتی مملکت با اکثریت و خرد جمعی اداره می‌شود، یک بار دوستان گرمابه و گلستان بر سر کار می‌آید. بر همین اساس، آقای لاریجانی وقتی بحث خالص‌سازی را مطرح کردند، این سوال مطرح می‌شود که خالص سازی تا کجا می‌رود؟ تا جایی می‌رود که در 5 سال دیگر فقط 30 تا 40 نفر باقی می‌مانند که کشور را اداره می‌کنند. 

این چهره نزدیک به لاریجانی با بیان اینکه وقتی ما جمهوری را انتخاب کردیم، جمهور مردم می‌تواند حاکم باشد، گفت: اگر روند خالص‌سازی ادامه پیدا کند، یک خطر بزرگی بیخ گوش‌ماست و با اقلیتی رو‌به‌رو خواهیم بود که با خشونت می‌خواهند کشور را اداره کنند. 

به گفته وی، این خالص‌سازی‌ها ادامه همان حذف بزرگان سیاست مانند ناطق‌نوری و آیت‌الله هاشمی است. 

مردم ناراضی هستند و حق دارند

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که این خالص‌سازی‌ها چقدر مشارکت در انتخابات پیش‌رو را تهدید می‌کند، بیان کرد: یک گروه اقلیت خالص‌سازی را پیگیری می‌کند ولی قاطبه مردم ایران این بصیرت را دارند که با مشارکت و انتخاب افراد شایسته این گروه را به انزوا بفرستند. مردم از این گروه ناراضی هستند و پاسخ آنان را در پای صندوق رای خواهند داد. 

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید فشارهای اخیر اجتماعی مردم را از آمدن پای صندوق‌ها ناامید می‌کند ،گفت: مردم ناراضی هستند و حق دارند اما آیا قهر با صندوق ناراضیتی را حل می‌کند یا با مشارکت در انتخابات تغییرات مدیریتی را فراهم کنند؟ به نظرم مردم با حضور در انتخابات این گروه را به حاشیه‌ها ببرند. 

مگر به شورای نگهبان تعدی شده است؟

وی درباره مخاطب اصلی بیانیه لاریجانی گفت: قاطبه افرادی که خالص‌سازی را انجام می‌دهند جریان تندرو و پایداری‌ها هستند. متعجب می‌شوم که چرا وقتی بحث خالص‌سازی مطرح می‌شود، سخنگوی شورای نگهبان پاسخ می‌دهد، مگر کسی به آنان حرفی زده یا به شورای نگهبان تعدی شده است؟ خالص‌سازی در دولت چه ربطی به شورای نگهبان دارد؟ خالص‌سازی در روسای پتروشیمی که همه را از یک دانشگاه انتخاب کردند، مگر توسط شورای نگهبان انجام شده است؟ 

وی افزود: پایداری‌ها به دنبال خالص‌سازی هستند و به جز خودشان، بقیه را فتنه‌گر و صاحب فتنه می‌دانند. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید