سخنرانی رئیسی در مراسم شب 14 خرداد حرم امام خمینی

کدخبر: ۵۷۴۹۰۱
در دومین جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) ویژه سی و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بر سخنرانی رئیس جمهور در این مراسم تاکید شد.
سخنرانی رئیسی در مراسم شب 14 خرداد حرم امام خمینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در این جلسه گفت: یکی از مسائلی که مهم است دوستان بدانند سخنرانی ریاست محترم جمهور در شب 14 خرداد بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر امام خمینی است. مراسم شب 14 خرداد مقدمه مراسم روز 14 خرداد است و سخنان رئیس جمهور که خط مشی دستگاه های اجرایی را تعیین می کند خیلی اهمیت دارد.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به اینکه نکته مهم دیگر صدا و سیما است، تصریح کرد: من دیروز جلسه مفصل و خوبی با رئیس صدا و سیما و همچنین معاونت محترم سیاسی این سازمان داشتم و ایشان بر انعکاس برنامه ها تأکید داشتند. طبیعتا مراسم روز 14 خرداد توسط رسانه های مختلف انعکاس داده می شود، ولی استقبال از برنامه 14 خرداد و مراسم هایی که در روزهای مختلف برگزار می شود باید به سمع و نظر مردم برسد.

وی افزود: برگزاری مراسم در مراکز دولتی و جاهای دیگر مورد تأکید ما است. عزیزانی که بنا دارند در حرم مطهر برنامه تحت عنوان ادای احترام داشته باشند خواهش می کنیم برنامه های خود را اعلام کنند.

نماینده دولت در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) نیز در این جلسه گفت: مراسم بزرگداشت امام خمینی(س) امسال قرار است با خیل عظیم زوار در محضر رهبر معظم انقلاب برگزار شود. امسال ویژه است و همان گونه که مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تأکید فرموده اند، هرچه توان داریم باید در برگزاری پرشکوه این مراسم، به کار بگیریم. این مراسم باید با شکوه خاص نسبت به سال های گذشته برگزار شود و همه ما در این مسیر داریم حرکت می کنیم.

محمدحسن نامی تأکید کرد: آنچه بیش از همه باید مورد توجه قرار بگیرد نظم در امور است. همه دستگاه ها دارند تلاش می کنند که ما امسال این ویژگی را نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه و جهان شاهد باشیم. آقای رئیس جمهور هم خواسته به خصوص از اول خرداد به صورت هفتگی گزارشی به ایشان بدهیم که دستگاه ها وظایف خود را انجام داده اند. طبیعی است که همه دستگاه ها باور دارند که باید وظیفه خودشان را انجام بدهند اما باید هماهنگی های لازم انجام شود.

وی افزود: اگر ما دقت داشته باشیم دشمنان به جایی نخواهند رسید مثل مورد اخیر که اگرچه دشمن همه امکانات خودش را به کار آورد تا آخرین ضربه را به جمهوری اسلامی بزند و با اقدامات خوبی که انجام شد به جایی نرسیدند ولی ما باید آمادگی لازم را داشته باشیم. باید هر اقدامی در سال گذشته انجام بدهیم را حداقل سه برابر کنیم.

غلامعلی اصغریان، مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) نیز در این جلسه گفت:مجموعه برنامه ها، فعالیت ها و طرح هایی که در سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام پیش بینی کرده ایم در چند بخش است. از جمله این برنامه ها سومین جشنواره «مهربان ترین پدر»، مسابقه سرود مردمی «خمینی ای امام»، چاپ و انتشار سه ویژه نامه کودک و نوجوان، مسابقه کتابخوانی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تولیدات چند رسانه ای از جمله قریب 100 فیلم است.

وی افزود: مجله دیجیتال ویژه جوانان و نوجوانان برای بارگذاری در شبکه شاد، مستند «بدرقه» با روایت حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری، ورک شاپ طراحی پوستر و برگزاری شب شعر در تالار وحدت با حضور شعرای علاقه مند به حضرت روح الله از جمله برنامه دیگر فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) است.

محمدرضا عبداللهی فرد،  معاون امور بین الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و دبیر اجرایی ستاد خارجی بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: با توجه به تجربه چندین ساله در خصوص میزبانی از مهمانان خارجی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، امسال نیز ضمن هماهنگی با نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، فراخوان دعوت از مهمانان خارجی و شرایط دعوت از آنها ارسال شده و قریب 300 مهمان خارجی از سراسر دنیا را میزبانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به هماهنگی جهت اقامت مهمانان و برنامه های فرهنگی برای آنها، تصریح کرد: نسبت به هم افزایی با مراکز، سازمان ها و نهادهای متولی دیپلماسی فرهنگی در فضای خارج از کشور و بهره برداری از ظرفیت های این مراکز برنامه ریزی شایسته در حال انجام است. از جمله برنامه های طراحی شده همایش های حضوری و مجازی با شرکت مهمانان خارجی بزرگداشت امام خمینی(س) و تهیه بسته های فرهنگی به زبان های غیر خارجی برای استفاده این مهمانان است.

سردار محمدرضا موحدی، مسئول کمیته ادیان الهی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، نیز در این جلسه گفت: کمیته ادیان الهی متشکل از چهار اقلیت زرتشتی، کلیمی، آشوری و ارمنی است که برای اینها دو نوع مراسم متمرکز و اختصاصی داریم. دوشنبه هشتم خرداد ماه مراسم متمرکز پیروان ادیان الهی در حرم مطهر حضرت امام برگزار می شود. بخش دوم مراسم اختصاصی ادیان الهی است که دو مورد این هم قطعی شده دهم خرداد ماه مراسم کلیمیان و 12 خرداد از طرف انجمن زرتشتیان ایران مراسمی برای بزرگداشت امام برگزار می شود.

وی در خصوص کمیته نیروهای مسلح نیز اظهار داشت: جلسه کمیته نیروهای مسلح هم با حضور نمایندگان ستادکل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، وزارت دفاع و فراجا انجام شد. نیروهای مسلح در زمینه های مختلف اجرایی مراسم بزرگداشت امام کار می کنند اما ارزشمندتر از این، بُعد معنوی انتشار اندیشه های امام است و گفتیم امسال محور کار را بر شبهه زدایی از چهره مقدس حضرت امام بگذاریم. اگر شبهه ها به امام اصابت کرد و مؤثر شد انقلاب مشکل پیدا می کند؛ دشمنان ریشه انقلاب را هدف قرار داده اند.

سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، دانشگاهیان و فرهنگیان ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) نیز در این جلسه گفت: ما با قشری مواجه هستیم که نمی شود صرفا در حد یک مراسم برای آنها برنامه و سخنرانی داشته باشیم. باید افکار امام برای دانش آموزان و معلمان تبیین شود چون حتی اساتید و معلمان 45 ساله ما هم حضور حضرت امام را درک نکرده اند؛ تا چه رسد به دانشجویان و دانش آموزان. ما اگر بخواهیم کار اصولی برای افکار و اندیشه امام انجام بدهیم باید مسیر برنامه های توسعه را هم دنبال کنیم.

همچنین در این جلسه نمایندگانی از قرارگاه شهید فهمیده، شهرداری تهران، وزارت نیرو، استانداری تهران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، صدا و سیما و فراجا برنامه های دستگاه خود برای سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) را اعلام کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید