بایدن سوالات خبرنگاران را تحمل نکرد / ساکت شوید! + فیلم

کدخبر: ۵۷۴۹۵۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور ایالات متحده در نشست گروه ۷ و در دیدار با نخست وزیر استرالیا که با سوالات انبوه خبرنگاران مواجه شد، سوالات آنها را تحمیل نکرد و از آنها خواست ساکت باشند.
بایدن سوالات خبرنگاران را تحمل نکرد / ساکت شوید! + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که به منظور شرکت در اجلاس گروه هفت در ژاپن به سر می برد، روز شنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالات مکرر خبرنگاران درباره نکول ( افزایش سقف بدهی های دولت آمریکا/عدم ایفای تعهدات مالی) و احتمال ورشکستگی دولت بایدن سوال پرسیدند که وی این سوالات را تحمل نکرد و خطاب به خبرنگاران گفت: ساکت شوید!

لفاظی جدید نتانیاهو علیه سوریه پس از بیانیه سران عرب

درحالیکه طبق هشدار وزارت خزانه داری آمریکا افزایش سقف بدهی های دولت می‌تواند از روز اول ژوئن (۱۱ خرداد) آغاز شود، کاخ سفید و جمهوریخواهان برای تعیین سقف بدهی این کشور هنوز درگیر هستند و اختلاف‌های جدی دارند.

ناکامی آمریکا برای افزایش سقف بدهی از میزان فعلی می‌تواند منجر به این شود که واشنگتن پرداخت‌های بیمه اجتماعی و حقوق‌های کارکنان نظامی و فدرال را تعلیق کند. نکول همچنین می‌تواند تهدیدی برای اقتصاد جهانی باشد و بر روی قیمت‌ها و نرخ وام مسکن در سایر کشورها تاثیر بگذارد.

رهبران کشورهای ژاپن، آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا، فرانسه و ایتالیا به همراه اتحادیه اروپا اکنون در شهر غربی ژاپن، هیروشیما، که در سال ۱۹۴۵ توسط آمریکا بمباران اتمی شد حضور دارند تا نگرانی های خود درباره امکان استفاده روسیه از سلاح های اتمی در جنگ با اوکراین را به بحث و گفت و گو بگذارند. برخی کشورها از جمله برزیل و هند نیز که از طرفداری اوکراین سرباز زدند نیز به عنوان مهمان در این اجلاس ۳ روزه به دعوت ژاپن که میزبان است حضور دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید