عصبانیت یک روزنامه اصولگرا از دعواهای سیاسی قالیباف و پایداری!

کدخبر: ۵۷۵۷۵۶
اقتصادنیوز: روزنامه اصولگرای فرهیختگان به عملکرد اصولگرایان در مجل انتقاد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است: طی 3 سالی که از مجلس گذشته، گاهی برخی پرونده‌های مهم در دستورکار بهارستان قرار گرفته است که اگرچه توانسته بهانه‌ای برای زد و خوردهای سیاسی فراهم آورد اما درنهایت بی‌نتیجه رها شده و چیزی جز حواشی روزافزون برجای نگذاشته است.طرح صیانت از فضای مجازی و شفافیت آرای نمایندگان را می‌توان مهم‌ترین این طرح‌ها دانست. درحالی‌که هر دوی این موارد حواشی بسیاری را در مجلس به وجود آورد و دستاویز خوبی برای ضد و خوردهای سیاسی بین جبهه پایداری و نمایندگان نزدیک به قالیباف، ایجاد کرد اما درنهایت هردو بدون نتیجه کنار گذاشته شد و به تعبیری دور زده شد.

طرح صیانت از فضای مجازی که درمورد شیوه تصویب آن در کمیسیون مشترک حواشی زیادی به وجود آمد به یکباره بعد از واکنش‌های افکار عمومی از دستورکار خارج شد و پس از آن نیز مدیریت بستر اینترنت به شورای عالی فضای مجازی سپرده شد تا پس از التهابات 1401 بستر استفاده از نرم‌افزارهای خارجی به طور کامل مسدود شود و هیچ‌وقت هم معلوم نشود که سرنوشت طرحی که با هدف ضابطه‌مند کردن فضای مجازی درحال نگارش بود، چه شد.

شفافیت آرا نیز به عنوان وعده نمایندگان مجلس در ابتدا با تدوین طرحی در دستورکار قرار گرفت و پس از آنکه وارد فرآیند اصلاح شد به یکباره از چرخه کنار گذاشته شد و جای خود را به طرحی پرایراد به عنوان شفافیت قوای سه‌گانه داد تا درنتیجه آن، شفافیت آرا نیز همچون طرح صیانت، بدون تعیین‌تکلیف وارد آرشیو بهارستان شود. آمد و رفت چنین طرح‌هایی به مجلس بدون اینکه به نتیجه‌ای برسد صرفا این دستاویز را فراهم آورد که گروه‌های سیاسی ابزار دعوا پیدا کنند.

حال نمایندگان موسوم به پایداری، قالیباف و هوادارانش را به عدم شفافیت محکوم کرده و طیف مقابل نیز جبهه پایداری را صیانتی عنوان می‌کند، بدون اینکه اصلا مشخص باشد سرنوشت این طرح‌ها چه شده است. چنین دعوایی ‌جز اینکه برای وزن‌کشی سیاسی کارکرد داشته باشد، هیچ دستاورد دیگری نخواهد داشت و به‌خوبی این گزاره را اثبات می‌کند که آنچه در نتیجه غرض‌ورزی‌ها و دعواهای پوچ سیاسی ذبح می‌شود، تنها دغدغه‌ها و مطالبات اصلی مردم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید