جاسوسی اسرائیل از ایران با بالن پیشرفته؟/ ادعای جدید اسرائیل علیه تهران

کدخبر: ۵۷۶۶۵۶
یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از بزرگترین بالن پیشرفته جهان، اعماق خاک پنج کشور، از جمله ایران را رصد می‌کند.
جاسوسی اسرائیل از ایران با بالن پیشرفته؟/ ادعای جدید اسرائیل علیه تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از یک بالن پیشرفته، اعماق خاک اردن، سوریه، لبنان، ایران و عراق را رصد می‌کند.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارانوت، رژیم صهیونیستی از این بالن پیشرفته در منطقه الجلیل برای رصد و نظارت بر ورود هر هواپیمایی به مرزها استفاده می‌کند.

بر اساس این گزارش، این بالن در مثلث مرزی اردن و سوریه قرار دارد و اراضی این کشورها را زیر نظر دارد. همچنین می‌تواند موشک‌های دوربرد شلیکی و پهپادهای بلندشده از عراق، ایران، سوریه، اردن و لبنان را رصد کند. این بالن هواپیماها را در فرودگاه دمشق و عمق لبنان زیر نظر دارد.

این روزنامه صهیونیستی، مدعی شد که بالن مذکور، بزرگترین بالن در جهان، با طول ۱۱۷ متر و مجهز به دوربین، کامپیوتر و رادار ویژه است.

یدیعوت آحارانوت در ادامه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی انتظار دارد که جنگ بعدی یک رویارویی چندجانبه با حملات مشترک هزاران هواپیما و موشک‌های کروز باشد.

این روزنامه مدعی شد که حمل و نقل و پرتاب این بالن ساده نبوده و یکی از پیچیده‌ترین عملیات لجستیکی بود که نیروی هوایی اسرائیل در دهه گذشته آن را آموخته است. همچنین یک تیم تخصصی آمریکایی برای مونتاژ این بالن وارد اراضی اشغالی شد تا با کمک آن،  تل‌آویو بتواند «خاور دور را صدها کیلومتر دورتر، رصد و مشاهده می‌کند».

به نوشته یدیعوت آحارانوت، بالن جدید، بسیار شبیه بالون دیگری است که از راکتور دیمونا محافظت می‌کند. این بالن برای افزایش میدان دید، می‌تواند به ارتفاع بالاتری نیز برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید