ورود یک هواپیما به حریم هوایی واشنگتن‌ /جت‌های ارتش به پرواز درآمدند

کدخبر: ۵۷۸۳۹۷
اقتصادنیوز: پس از ورود یک هواپیمای کوچک به حریم هوایی واشنگتن و پرواز جت‌های جنگی، سروصدای بلندی شنیده شد که ساختمان‌ها را لرزاند و ساکنان را شوکه کرد.
ورود یک هواپیما به حریم هوایی واشنگتن‌ /جت‌های ارتش به پرواز درآمدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز یکشنبه، مقامات ارتش تأیید کردند که صدای بلندی که بعدازظهر یکشنبه در بیشتر مناطق واشنگتن‌دی‌سی شنیده شد، ناشی از غرش صوتی جت‌های نظامی بود که برای پاسخ به ورود یک هواپیمای خصوصی به حریم هوایی ممنوعه به پرواز درآمده بودند.

زمان احتمالی الحاق اوکراین به ناتو اعلام شد

نیویورک تایمز گزارش داد، روز یکشنبه، مقامات تأیید کردند که در واکنش اضطراری برای رهگیری یک هواپیمای سِسنا به حریم هوایی ممنوعه وارد شده بود، دو جت جنگنده از پایگاه مشترک اندروز اعزام شدند. مالک هواپیمای شخصی در یک مصاحبه تلفنی گفت که چهار نفر از جمله دختر و نوه او در هواپیما بودند.

روز دوشنبه، سخنگوی پلیس ایالت ویرجینیا در بیانیه‌ای گفت که حدود چهار ساعت پس از دریافت گزارش سقوط هواپیما، امدادگران اورژانس توانستند با پای پیاده به لاشه هواپیما برسند. هیچ بازمانده‌ای پیدا نشد. پلیس گفت: «سرنشینان هواپیما پس از در دسترس قرارگرفتن اطلاعات شناسایی خواهند شد».

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (نورَد) که هوافضای ایالات متحده و کانادا نظارت دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز یکشنبه، دو جت اف۱۶ پس از ورود یک هواپیمای شخصی به آسمان واشنگتن و ویرجینیای شمالی، به پرواز درآمدند.

نورد گفت که جت‌های جنگنده اجازه پرواز با سرعت مافوق‌صوت را داشتند که می‌تواند صدایی ایجاد کند که در منطقه شنیده شود. طبق برخی گزارش‌ها، این صدا تا حومه ویرجینیا و مریلند نیز شنیده شد. همچنین هواپیمای نورد برای جلب توجه خلبان از منورهای شراره استفاده کردند که احتمالاً از زمین قابل مشاهده بود.

یک مقام نظامی گفت: «پس از انحراف هواپیمای سسنا به منطقه ممنوعه که شامل نقاط مهم ملی است، اداره هوانوردی فدرال با خلبان تماس گرفت اما هیچ پاسخی از آن هواپیما دریافت نکرد و ارتش به جت‌ها دستور پرواز داد».

مقامات بعداً متوجه شدند که هواپیمای سسنا تهدیدی نبوده و تحقیقات در مورد اینکه چرا خلبان به اداره هوانوردی پاسخ نداده است، ادامه خواهد داشت. مقامات گفتند که سسنا سرنگون نشده است. یک مقام کاخ سفید گفت که بایدن در جریان این حادثه قرار گرفت.

نورد گفت که سسنا در نزدیکی جنگل ملی جورج واشنگتن در ویرجینیا سقوط کرده است؛ هرچند بیانیه قبلی اداره هوانوردی فدرال گفت: «در حدود ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر، به زمین‌های کوهستانی منطقه‌ای کم‌جمعیت در جنوب غربی ویرجینیا سقوط کرد».

این هواپیما، یک پرنده تجاری خصوصی، متعلق به شرکت «اِنکور موتورز» بود. در تماسی تلفنی، جان رامپل ۷۵ساله که مدیر شرکت است، گفت که دخترش، نوه ۲ ساله‌اش، پرستار بچه و خلبان در هواپیما بودند. او گفت که آنها پس از یک سفر چهارروزه به کارولینای شمالی در حال بازگشت به نیویورک بودند.

آقای رامپل که یک خلبان نیز هست، گفت که اطلاعات کمی در مورد شرایط سقوط هواپیما دارد، اما امیدوار است که آنها آسیبی ندیده باشند. او با بغض گفت که اگر فشار هواپیما پایین بیاید، همه آنها به خواب رفته و هرگز بیدار نمی‌شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید