بیانیه روسیه علیه اوکراین/ کی‌یف قصد استفاده از بمب کثیف را داشت

کدخبر: ۵۷۸۴۸۹
سرویس امنیت فدرال روسیه از برنامه سرویس اطلاعاتی اوکراین برای انجام حمله تروریستی در خاک مسکو با استفاده از «بمب کثیف» خبر داد.
بیانیه روسیه علیه اوکراین/ کی‌یف قصد استفاده از بمب کثیف را داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سرویس امنیت فدرال روسیه(اف‌اس‌بی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس اطلاعات نظامی اوکراین قصد داشته در عملیات خرابکارانه ماه مه، با استفاده از «بمب کثیف»، در خاک مسکو دست به حمله تروریستی بزند.

اف‌اس‌بی در این بیانیه نوشت: در جریان تحقیقات عملیات خرابکارانه مه ۲۰۲۳ برای منفجر کردن هواپیماهای دوربرد مستقر در فرودگاه سِوِرنی در منطقه ایوانوفو، برنامه‌های دفتر مرکزی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین برای ارتکاب حمله تروریستی در روسیه با استفاده از به اصطلاح «بمب کثیف» آشکار شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده که اوکراین قصد داشته تا بمب‌های کثیف مجهز به تایمر را به طور همزمان منفجر کرده و منطقه‌ای که هدف گرفته را غیرقابل سکونت کند.

سرویس‌های ویژه اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور در فوریه ۲۰۲۲، همواره در حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه مشارکت داشته و شبکه انرژی این کشور را هدف گرفته‌اند. رژیم کی‌یف همچنین به سمت نیروگاه اتمی زاپروژیا که هم‌اکنون تحت کنترل روسیه است، موشک شلیک کرده و خطر وقوع فاجعه هسته‌ای را به شدت افزایش داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید