ویژگی های مهم موشک « فتاح» از زبان سردار حاجی‌زاده

کدخبر: ۵۷۸۵۵۰
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به انتخاب برد هزار و ۴۰۰ کیلومتری برای موشک فتاح گفت: این‌ها همه بر اساس اهداف مورد علاقه است.
ویژگی های مهم موشک « فتاح» از زبان سردار حاجی‌زاده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سردار امیرعلی حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ویژگی‌های موشک هایپرسونیک «فتاح» اظهار کرد: این موشک از دو قسمت تشکیل شده است که قسمت ابتدایی آن که سه متر و 60 سامتی‌متر طول دارد و به تنهایی، یک موشک کامل است؛ یعنی هم موتور پیشران، هم کنترل و هم سر جنگی دارد، به قسمت دوم موشک این توانایی داده شده که در منطقه مورد تهدید دشمن و در فاصله چند صد کیلومتری از هدف در جهات مختلف، ارتفاعات مختلف و ترکیبی از این‌ها شروع به انجام مانور می‌کند که در چنین حالتی، مسیر حرکتی آن برای دشمن قابل محاسبه نخواهد بود و این به دلیل استفاده از سامانه‌ها و سیستم‌های کنترل بردار تراست است.

سردار سلامی: موشک فتاح از کمند سامانه‌های ضدموشک عبور می‌کند

وی افزود: بر این‌ اساس و به واسطه سرعت بالایی که دارد و تغییر مسیرهایی که انجام می‌دهد، چنانچه موشکی هم به سمت آن شلیک شود، این موشک به راحتی از آن عبور می‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به  انتخاب برد هزار و ۴۰۰ کیلومتری برای این موشک گفت: این‌ها همه بر اساس اهداف مورد علاقه است. اینکه موشک فتاح را با این برد ساختیم، مفهومش این نیست که موشک با برد دو هزار کیلومتر با این مشخصه را در آینده نخواهیم داشت؛ بلکه فعلاً بردش در همین حد است و در آینده، برد آن را اضافه‌تر هم خواهیم کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید