روزنامه «هاآرتص» مدعی شد؛

ادعای جدید درباره توافق ایران و آمریکا/ در روزهای آینده چه خبر است؟

کدخبر: ۵۷۸۹۰۱
روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت که ارزیابی‌های مقام‌های اطلاعاتی این رژیم حاکی از آن است که ایران و آمریکا به توافق بر سر احیای برجام «بسیار نزدیک» شده‌اند.
ادعای جدید درباره توافق ایران و آمریکا/ در روزهای آینده چه خبر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» نوشت که ارزیابی‌های مقام‌های اطلاعاتی این رژیم حاکی از آن است که ایران و آمریکا به توافق بر سر احیای برجام «بسیار نزدیک» شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، طی روزهای گذشته «پیشرفت‌های چشمگیری» در مذاکرات هسته‌ای انجام شده است؛ این پیشرفت‌ها فراتر از حد انتظار بوده و دستیابی به توافق طی هفته‌های آینده محتمل است. 

بر اساس این گزارش، توافق شامل محدود کردن سطح غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران در ازای کاهش تحریم‌های آمریکا خواهد بود؛ به‌طوری که در گام اول حدود ۲۰ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در عراق، کره جنوبی و صندوق بین‌المللی پول آزاد خواهد شد.

به نوشته هاآرتص، دولت اسرائیل مخالف توافق هسته‌ای بوده و آن را تضمینی بر نظارت کافی بین‌المللی و جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نمی‌داند.

با این‌حال، برخی مقام‌های صهیونیست گفته‌اند که با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر ایران و توسعه توانایی‌های آن برای ساخت بمب هسته‌ای، سناریوی احیای برجام را ترجیح می‌دانند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید