رئیسی: برخی از بانک ها بازار مسکن را بر هم می زنند

کدخبر: ۵۷۹۱۲۳
اقتصادنیوز: رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه برخی از بانک ها بازار مسکن را بر هم می زنند، گفت: مشکلات سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی در آذربایجان شرقی رفع شود.
رئیسی: برخی از بانک ها بازار مسکن را بر هم می زنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی گفت: رشد اقتصادی در گرو افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

خبر خوش مجلس برای مستاجران

تسهیل امر سرمایه گذاری ضروری است، برخی مواقع شاهد بروکراسی‌های اداری هستیم که باید برطرف شود. امنیت سود و امنیت سرمایه گذاری باید تضمین شود.

رئیس جمهور سپس با تاکید بر ضرورت فراهم کردن شرایط سرمایه گذاری در کشور افزود: سرمایه باید به تولید تبدیل شود که سودآور بوده و باعث رشد اقتصادی می‌شود. اگر سرمایه گذاری به تولید هدایت نشود باعث هدایت سرمایه به سمت دلالی و بازارهای سوداگری می‌شود.

رئیسی سپس با اشاره به میدان دادن به بخش خصوصی اظهار داشت: باید به صورت عملی نه به صورت سخنرانی و در حد شعار از سرمایه گذاران حمایت شود. نباید کارخانه به زمین تبدیل شده و زمین آن در بازار به فروش برسد.

وی ابراز داشت: رشد اقتصادی یکی از اولویت‌های دولت در سال جاری است که رشد سرمایه گذاری محقق می‌شود.

رئیسی افزود: نباید بانک‌های خصوصی به رقیب بخش خصوصی تبدیل شوند، سرمایه‌ها باید به سمت تولید هدایت شود نه بر هم زدن بازارهای مختلف. متأسفانه شاهد هستیم برخی از بانک‌ها بازار مسکن را بر هم می‌زنند.

رئیس جمهور ادامه داد: شرکت‌های بزرگ و هولدینگ ها و بانک‌ها باید به سمت تولید و حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی حرکت کنند.

رئیسی افزود: کسری بودجه و افزایش نقدینگی باعث رشد تورم در کشور می‌شود. مهار تورم با رشد تولید محقق می‌شود. باید تسهیلات به صورت مدیریت شده و درست به سمت تولید سوق پیدا کند.

روسیه مشتری پروپاقرص این محصولات ایرانی شد

وی گفت: برای افزایش اشتغال و رشد تولید و بازرگانی موفق در گرو افزایش تولید است، افزود: چاره‌ای جز افزایش تولید در کشور نداریم.

وی سپس ادامه داد: بازارهای خوبی در منطقه داریم که اگر تولید کنیم آنها مشتری مهم تولیدات کشورمان هستند. قفقاز بازار خوبی برای صنایع استان آذربایجان شرقی است که باید استفاده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید