کره شمالی کارآیی شورای امنیت را زیر سوال برد

کدخبر: ۵۷۹۱۳۳
اقتصادنیوز: وزیر خارجه کره جنوبی گفت: معتقدم که با این شرایط، شورای امنیت سازمان ملل برای صلح و امنیت جهانی مناسب و مورد قبول نیست.
کره شمالی کارآیی شورای امنیت را زیر سوال برد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «پارک جین» وزیر خارجه کره جنوبی گفت: شورای امنیت سازمان ملل بالاترین و عالی‌ترین نهاد تصمیم گیری این نهاد بین‌المللی است؛ اما عملا در ارتباط با تحریک‌های غیرقانونی کره شمالی کارایی ندارد.

بیانیه مهم «پوتین» درباره ضدحمله اوکراین

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، وی ادامه داد: معتقدم که با این شرایط، شورای امنیت سازمان ملل برای صلح و امنیت جهانی مناسب و مورد قبول نیست.

این دیپلمات ارشد کره جنوبی همچنین تاسف خود را از این بابت ابراز داشت که شورای امنیت سازمان ملل نمی‌تواند به تحریک‌های موشکی کره شمالی مانند پرتاب اخیر ماهواره جاسوسی واکنش نشان دهد.

یونهاپ همچنین از قول این مقام ارشد وزارت خارجه کره جنوبی گزارش کرد: سئول مایل است به چین و روسیه تاکید کند تا نقش سازنده‌ای در ارتباط با تهدیدهای کره شمالی هم در داخل و هم در خارج از شورای امنیت ایفا کنند.

اخیرا، کره جنوبی برای سومین بار و برای دوره ۲۰۲۴-۲۰۲۵ به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شد. روسیه و چین با اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی مخالف هستند.

یونهاپ خاطرنشان می‌کند که سال گذشته میلادی نیز، پیونگ یانگ رکورد پرتاب ۶۹ موشک بالستیک را داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید