دیدار السودانی با شیخ الازهر در قاهره

کدخبر: ۵۷۹۷۷۲
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر عراق در جریان سفر به قاهره با احمد طیف شیخ الازهر مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار السودانی با شیخ الازهر در قاهره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر در فرودگاه قاهره از محمد شیاع السودانی استقبال کرد.

اظهارات گوترش درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام

السودانی در جریان این سفر با احمد طیف شیخ الازهر مصر در قاهره دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دومین سفر نخست وزیر عراق به مصر است. او در اوایل ماه مارس گذشته به مصر سفر کرد و با «مصطفی مدبولی» نخست‌وزیر و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر دیدار و درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های تقویت آن گفت وگو کرد.

یک منبع دولتی عراق نیز العربی الجدید گفت: سفر نخست وزیر عراق به قاهره با هدف فعال کردن کمیته‌های مشترک بین دو کشور به ویژه کمیته‌هایی با اهداف اقتصادی و سرمایه‌گذاری و دعوت از شرکت‌های مصری برای کار در عراق صورت گرفته است.

منبع مذکور تأکید کرد که السودانی در این سفر همچنین قرار است در در دیدار با مسئولان مصری در مورد میانجیگری عراق برای گفت‌وگو میان ایران و مصر رایزنی کند.

العربی الجدید اضافه کرد: پیشتر در دسامبر ۲۰۲۲ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در دیدار با السودانی که در حاشیه کنفرانس «بغداد ۲» در پایتخت اردن برگزار شد از پیشنهاد آغاز گفت و گو با مصر و بهبود روابط تهران و قاهره با میانجیگری عراق استقبال کرد.

پشت‌پرده نگرانی اسرائیل از هسته‌ای شدن عربستان

طی دو سال گذشته روابط بین بغداد، امان و قاهره شاهد امضای چندین توافقنامه در زمینه انرژی، نفت، مبادلات تجاری و پرونده‌های بازسازی بوده است.

در طی این مدت اجلاس‌های متعددی بین سران سه کشور برگزار شده است که آخرین آن‌ها نشست سه جانبه سران عراق، مصر و اردن در اواخر ژوئن ۲۰۲۱ در بغداد بود که با حضور «عبدالله دوم» شاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر پیشین عراق برگزار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید