درخواست تلفنی «اردوغان» از رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا

کدخبر: ۵۸۰۸۰۰
اقتصادنیوز: اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در رایزنی تلفنی با فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، خواستار عضویت کامل آنکارا در این اتحادیه‌ شد.
درخواست تلفنی «اردوغان» از رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه و اورزلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کردند.

تمدید توافقنامه غلات «هیچ شانسی» ندارد

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این گفتگوی تلفنی انتخاب دوباره اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه را به وی تبریک گفت.

اردوغان نیز در گفتگوی تلفنی با اورزلا فون در لاین، تقویت روابط میان آنکارا و بروکسل را راه حل مبارزه با بسیاری از تهدیدات منطقه‌ ای عنوان کرد.

رئیس‌ جمهور ترکیه همچنین رویکرد عادلانه اتحادیه اروپا و حمایت از عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه را موجب گشایش افق‌ های جدیدی در روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا دانست.

اعضای شورای وزیران اتحادیه اروپا ۷ آذر ماه سال ۱۴۰۰ در نشست خود با اجماع آرا به این توافق رسیدند که مذاکرات عضویت این کشور در این اتحادیه همچنان مسدود بماند چرا که ترکیه به معیارها و اولویت‌ های اروپا پایبند نیست.

شورای امور عمومی این اتحادیه در بیانیه‌ ای در همین رابطه گفته بود: این شورا با تأسف یادآوری می‌کند که ترکیه به دور شدن بیشتر از اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد. بنابراین، مذاکرات الحاق ترکیه (به این اتحادیه) عملاً به بن بست رسیده است و نمی‌ توان فصل دیگری را برای باز یا بسته شدن آن در نظر گرفت.

روابط ترکیه و اتحادیه اروپا با اختلاف بر سر چندین موضوع از جمله تنش در مدیترانه شرقی، نقش ترکیه در سوریه، بحران مهاجران و بن بست در روند الحاق ترکیه به این بلوک تعیین می شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید