پیام آمریکا به ایران از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی/ تهران و واشنگتن مذاکره مستقیم می کنند؟

کدخبر: ۵۸۱۰۷۴
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب به سادگی از تحریم‌های ایران کوتاه نمی‌آید، گفت: من شرایط موجود را برای غربی ها به گونه‌ای نمی بینم که به ایران امتیاز دهند؛ بلکه غربی‌ها با یک قدم رو به جلو و دو قدم به عقب، می خواهند ما را شرطی کنند.
پیام آمریکا به ایران از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی/ تهران و واشنگتن مذاکره مستقیم می کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا، محمود عباس زاده مشکینی، در رابطه با روند مذاکرات برجام، اظهار کرد: غربی ها دنبال امتیاز گرفتن هستند و برای رسیدن به این امتیازها، هم برنامه و تجربه دارند و هم ابزار فشار ؛ اما واقعیت این است که جمهوری اسلامی ایران در شرایط ضعف قرار ندارد که بخواهد امتیاز دهد. از سوی دیگر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان های بسیار متعالی دارند و امتیاز دادن، بر خلاف آرمان های ایران، منافع ملی و بر خلاف وضعیت موجود ما است.

وی ادامه داد: ما دنبال امتیاز گرفتن هستیم زیرا اگر دنبال آن نباشیم باید امتیاز بدهیم. من شرایط موجود را برای غربی ها به گونه ای نمی بینم که به ایران امتیاز دهند؛ بلکه غربی‌ها با یک قدم رو به جلو و دو قدم به عقب، می خواهند ما را شرطی کنند و به همین سادگی از تحریم ها کوتاه نمی آیند؛ بنابراین تنها راه ما هم عبور از تحریم ها است.

 عباس زاده در رابطه با انجام مذاکره مستقیم با آمریکا، گفت: ما دو بار مذاکره مستقیم با آمریکا را تجربه کردیم؛ اولین مذاکره که منجر به قرارداد الجزایر شد و دومین مذاکره مستقیم ما هم در برجام بود که در عالی ترین سطوح، بین وزرای خارجه برگزار شد. ما در مذاکره مستقیمی که با آمریکا داشتیم اما از آن خارج شدند. آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که از مذاکره مستقیم به عنوان ابزاری برای تحقیر ایران استفاده کنند در حالی که مذاکره کننده باید طرف مقابل را تکریم کند. این تکریم‌ها هم با تعارف انجام نمی‌شود بلکه باید منافع آنها را به رسمیت بشناسد. اما آمریکا از یک سو پول برای براندازی نظام سیاسی ایران تصویب می کند و از سوی دیگر برای انجام مذاکره مستقیم با ایران پیغام می‌فرستد.

وی با بیان اینکه مذاکره با واسطه را به مذاکره مستقیم با آمریکا ترجیح می دهیم، ادامه داد: زیرا هم بین ما شاهد و سند است و هم برای واسطه ها ثابت می شود که طرف غربی پایبند به مذاکره و طرف قرارداد نیست. این مذاکره غیر مستقیم می تواند مقدمه مذاکره مستقیم با تضمین تحقق توافق باشد . اگر تضمین داشته باشند، به توافق عمل می کنند؛ بنابراین ما مشکلی برای مذاکره مستقیم نداریم.

 عباس زاده در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی ما این است که راه فشار بر ایران را بیشتر خواهند کرد؛ چراکه ما هر چه به مسیر خودمان اصرار کنیم آنها هم به دنبال افزایش بیشتر فشار بر  ایران خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید