حمله آذربایجان به مرزهای ارمنستان/ باکو واکنش نشان داد

کدخبر: ۵۸۱۱۰۷
منابع خبری از درگیری‌های پراکنده مرزی نیروهای مسلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان و رد این ادعاها توسط طرفین درگیری خبر دادند.
حمله آذربایجان به مرزهای ارمنستان/ باکو واکنش نشان داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع ارمنستان امروز (دوشنبه) به رسانه‌های این کشور خبر داد که از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد دوشنبه تا ساعت ۰۲:۲۰ صبح امروز، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با سلاح‌هایی با کالیبرهای مختلف به سمت مواضع نظامی ارمنستان واقع در شرق (روستای ستک) و جنوب غربی (روستای یراسخ) منطقه مرزی آتش گشودند.

وبگاه «اخبار ارمنستان» به نقل از وزارت دفاع ارمنستان گزارش کرد که هیچ‌کس در حملات توپخانه‌ای جمهوری آذربایجان زخمی یا کشته شده است.

وزارت دفاع ارمنستان در حالی چنین خبری را منتشر کرده است که روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ادعای ایروان کاملاً دروغ و خلاف واقع است و تصریح کرد که که این اطلاعات منتشر شده از سوی طرف مقابل را قاطعانه تکذیب می‌کند.

ادعای یک رسانه عربی درباره سفر امیرعبداللهیان به عمان و قطر

روز گذشته (یکشنبه) نیز، منابع خبری از درگیری‌های پراکنده مرزی نیروهای مسلح ارمنستان و جمهوری آذربایجان و رد این ادعاها توسط طرفین درگیری خبر دادند. 

تنش‌ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر در بحبوحه اتهامات پی‌درپی درباره نقض آتش‌بس مرزی تشدید شده است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را مجددا به دست آورده است.

در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار نفر اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد.

اخیراً در پی تشدید تنش‌ها بین ایروان و باکو، «ادمون ماروکیان» از مقام‌های دولت ارمنستان در شهر«ایروان» مدعی شد که جمهوری آذربایجان در حال تدارک حملات جدید به ارمنستان است. ماروکیان مدعی شد که باکو با اتهام زنی نادرست  سعی در مقدمه چینی برای حمله به ارمنستان دارد. 

این دو کشور همسایه با وجود چند دور مذاکره هنوز به توافقی پایدار دست نیافته‌اند. در عرصه نظامی نیز جمهوری آذربایجان در حال تقویت بنیه دفاعی و تهاجمی خود  است به طوریکه وبگاه «دیفنس نیوز» گزارش کرده که جمهوری آذربایجان برای خرید هواپیمای «سی-۲۷ جی» ویژه عملیات جنگال قراردادی با شرکت ایتالیایی «لئوناردو» امضا کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید