لاوروف: غرب به دنبال بی‌ثبات کردن روسیه پیش از انتخابات است

کدخبر: ۵۸۱۱۴۲
وزیر خارجه روسیه گفت: در بین اهدافی که دشمنان روسیه آشکارا دنبال می‌کنند، شکست ارتش روسیه در میدان جنگ، بر هم زدن حاکمیت سیاسی و اقتصادی روسیه و کشاندن آن به حاشیه سیاست جهانی است.
لاوروف: غرب به دنبال بی‌ثبات کردن روسیه پیش از انتخابات است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه دوشنبه (۱۹ ژوئن) گفت کشورهای غربی هدف خود برای بی‌ثبات کردن روسیه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ را آشکار کرده‌اند. 

به نوشته خبرگزاری «تاس»، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در نشست کمیسیون همکاری بین‌المللی و حمایت از هموطنان خارج از کشور حزب حاکم «روسیه متحد» گفت: روش‌های مخرب مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل ادامه دارد. غرب در هدف خود برای بی‌ثبات کردن کشور ما آشکار بوده بخصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری که برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است. 

به گفته وی، «کل غرب جنگی هیبریدی علیه روسیه به راه انداخته که رژیم کی‌یف در آن به عنوان ابزار استفاده می‌شود، در حالی که به فعالان نازی در اوکراین تسلیحات مدرن و مهمات می‌دهند و مربیان و مزدوران [خارجی] به آنجا می‌فرستند». 

واکنش اتحادیه اروپا به توافق موقت ایران و آمریکا

لاوروف افزود: در بین اهدافی که دشمنان روسیه آشکارا دنبال می‌کنند، شکست ارتش روسیه در میدان جنگ، بر هم زدن حاکمیت سیاسی و اقتصادی روسیه و کشاندن آن به حاشیه سیاست جهانی است. 

وی در پایان گفت: این سیاست هم در راستای تلاش‌های مشترک واشنگتن و بروکسل برای حفظ سلطه جهانی با تلاش برای تنبیه هر کسی است که سیاست خارجی مستقل را دنبال و «نظم مبتنی بر قوانین» بدنام را رد می‌کند. آمریکایی‌ها مقاصد خود برای انجام هر کار ممکن برای مهار چین را هم مخفی نمی‌کنند. 

 لاوروف عصر شنبه هم در نشست خبری بعد از دیدار با هیأت صلح آفریقا گفت بحران اوکراین به دلیل جنگ ترکیبی طولانی‌مدت غرب علیه مسکو به این وضعیت رسیده است.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تاکنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید