درخواست مهم روسیه از سازمان ملل

کدخبر: ۵۸۱۱۶۶
اقتصادنیوز: هیئت نمایندگی روسیه در سازمان ملل درخواست مسکو برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در هشتم تیرماه مطرح کرد.
درخواست مهم روسیه از سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روسیه امروز دوشنبه درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در ۲۹ ژوئن را ارائه کرد.

فوری؛ تحریم‌های جدید کانادا علیه ایران

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، هیئت دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره موضوع ارسال تسلیحات به نیروهای مسلح اوکراین را در تاریخ ۲۹ ژوئن (سه شنبه، هشتم تیر ماه) به این سازمان ارائه کرده است.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود: تمامی تجهیزات نظامی غرب که در حال حاضر به اوکراین تحویل داده می‌ شود، مورد هدف ارتش روسیه قرار خواهند گرفت و همگی نابود و زمین گیر خواهند شد. هر سلاحی که اکنون در حال ارسال به اوکراین است، زمین گیر می‌ شود. تمام آن تانک‌ های لئوپارد توسط آتش ما در اوکراین غرق خواهند شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیش از این در سخنانی رویکرد مداخله جویانه ناتو در جنگ اوکراین را هدف قرار داده و گفته بود که ناتو با روسیه خصومت دارد و هر روز بیش از پیش این خصومت را نشان می‌ دهد.

دبیر کل ناتو هم مدعی شده بود: اوکراین در حال دفاع از خود است. اوکراین حق دفاع از خود را دارد. و البته، ما این حق را داریم که به اوکراین کمک کنید تا این حق خود را حفظ کند. بنابراین ناتو و متحدان آن طرف درگیری با روسیه نیستند، اما ما از اوکراین در دفاع از خود پشتیبانی می‌کنیم.

استولتنبرگ در توجیه ارسال مداوم سلاح به اوکراین یادآور شد که نوع تسلیحات ارسال شده به اوکراین با پیشرفت جنگ تکامل یافته است.

تیتر یک
کارگزاری مفید