اقدام مخفیانه این کشور در ارسال مهمات به اوکراین لو رفت

کدخبر: ۵۷۲۱۹۳
پاکستان 42 هزار خمپاره 122 میلی‌متری به اوکراین فروخته است و روند تحویل این خمپاره‌ها از طریق آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی صورت گرفته است.
اقدام مخفیانه این کشور در ارسال مهمات به اوکراین لو رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پایگاه خبری «نیو ایندین» در گزارشی نوشت که به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد پاکستان در جنگ کنونی میان روسیه و اوکراین بی طرف نبوده و در واقع اقدام به صادرات حجم زیادی از تسلیحات و مهمات به اوکراین کرده است.

در این گزارش آمده است که در دوره زمانی فوریه تا مارس سال جاری میلادی، اسلام آباد 42 هزار خمپاره 122 میلی‌متری به اوکراین فروخته است و روند تحویل این خمپاره‌ها از طریق آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی صورت گرفته است. 

اگر چه کمک‌های پاکستان به اوکراین در سطح اهمیت کمک‌های غرب یه کی‌یف نبوده اما پاکستان در کنار جمهوری آذربایجان، به اندک کشورهای غیر غربی پیوسته که به صورت مستقیم از اوکراین در جنگ با روسیه حمایت می‌کند. 

«الکسی کوبریانوف» رئیس یکی از اندیشکده‌های روس گفت موضوع اقدام پاکستان در ارسال مهمات به اوکراین توسط فیلم‌های ویدئویی متعددی که توسط اوکراینی‌ها و روزنامه نگاران غربی منتشر شده، نشان داده شده است و هندی‌ها معتقدند که پاکستان سیاست دو رویی را در پیش گرفته است و در حالی که از بی طرفی صحبت می‌کند اما در واقعیت در حال کمک به اوکراین است.

پیشتر نیز یکی از منابع اکونومیک تایمز که نامش را فاش نکرد ادعا کرد، با وجود آنکه پاکستان به دلیل بحران اقتصادی خود از روسیه درخواست دریافت نفت با تخفیف را داشته، مرتبا برای اوکراین تسلیحات ارسال کرده است.

اکونومیک تایمز گزارش داد، چندی پیش یک شرکت کشتی‌رانی در شهر کراچی تحت عنوان شرکت «پراجکت شیپینگ» به تسهیل ارسال 146 کانتینر از اقلام کارخانه‌های مهمات سازی پاکستان به اوکراین پرداخته است.

همچنین کارخانه‌های تولید مهمات توپخانه پاکستان محموله‌ای متشکل از 50000 گلوله را از طریق کراچی و سپس به واسطه بندر «گدانسک» لهستان برای اوکراین فرستاده‌اند.

این نشریه هندی در ادامه گزارش خود نوشت، شرکتهای نظامی مستقر در برخی کشورهای حوزه شرق اروپا که هم‌مرز با اوکراین هستند، به عنوان درگاه انتقال تجهیزات نظامی ساخت پاکستان به اوکراین عمل کرده‌اند. شرکت تسلیحات سازی «دی.ام.آی» در شهر اسلام‌آباد در حال شراکت با شرکت‌های نظامی حوزه شرق اروپا برای ارسال سفارشات ارتش اوکراین است و اوکراین در ازای این کمک‌ها به پاکستان قول داده بالگرد‌های Mi-17 ارتش پاکستان را ارتقا دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید