درخواست مهم آلمان از چین درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۸۱۳۶۴
صدر اعظم آلمان خاطرنشان کرد: بار دیگر از دولت چین درخواست کرده‌ام در زمینه جنگ در اوکراین، از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند.
درخواست مهم آلمان از چین درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز سه شنبه از چین درخواست کرد از نفوذ خود بر روسیه برای کمک به پایان جنگ در اوکراین استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» شولتز در نشست خبری مشترک با«لی کیانگ» نخست وزیر چین گفت: «بار دیگر از دولت چین درخواست کرده‌ام در زمینه جنگ در اوکراین، از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند. چین به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل وظیفه بسیار ویژه‌ عهده دارد. »

بر اساس این گزارش، نخست وزیر چین روز سه شنبه وارد آلمان شد و در بدو ورود با «فرانک والتر اشتاینمایر»، رئیس جمهور این کشوردیدار و گفت‌وگو کرد.شولتز در نشست خبری با نخست وزیر چین درباره ارسال سلاح به روسیه هشدار داد و گفت: «مهم این است که چین به عدم تحویل سلاح به متجاوز روسیه ادامه دهد.»

چین اسفندماه گذشته طرح ۱۲ ماده‌ای را برای مذاکرات صلح در اوکراین ارائه کرد که شامل درخواست برای کاهش تنش‌ها در گام اول است.

«شی جین‌پینگ» رئیس‌ جمهور چین در تماس تلفنی اخیر با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی گفته بود به زودی نماینده ویژه خود را به اوکراین و دیگر کشور‌ها با هدف کمک به برقراری «ارتباطات عمیق» با همه طرف‌ها برای حل‌وفصل سیاسی بحران در این کشور اعزام خواهد کرد.

 به گزارش آناتولی، قرار است مقام‌های دولت‌های چین و آلمان مذاکراتی را برگزار ‌کنند. سند راهبرد امنیت ملی آلمان که چند روز قبل انتشار پیدا کرد احتمالا بر این مذاکرات تاثیر خواهد گذاشت.

آلمان در این سند چین را متهم به عمل کردن بر خلاف منافعش، «وارد کردن فشار فزاینده» به امنیت بین المللی و بی اعتنایی به حقوق بشر کرده، اما همزمان همکاری با چین در حوزه مسائل جهانی همچون مبارزه با تغییرات آب و هوایی را ضروری دانسته است.

صدراعظم آلمان در بحبوحه برگزاری رزمایش ناتو مدعی آمادگی کامل اعضای ائتلاف ناتو برای مقابله با هرگونه تهدید از جانب روسیه شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید