هشدار سازمان ملل به طالبان نسبت به ایجاد محدودیت‌ها علیه زنان

کدخبر: ۵۸۱۵۷۸
اقتصادنیوز: سازمان ملل به طالبان هشدار داد که با وجود ایجاد محدودیت‌ها علیه زنان، به رسمیت شناخته شدن غیرممکن است.
هشدار سازمان ملل به طالبان نسبت به ایجاد محدودیت‌ها علیه زنان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «رزا اوتانبایوا» نماینده سازمان ملل در امور افغانستان روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره افغانستان افزود: در گفت‌وگوهای همیشگی‌ام با مقامات موقت طالبان در مورد موانعی که آنها با احکام و محدودیت های خود که به‌ ویژه علیه زنان و دختران ایجاد کرده‌اند، به صراحت سخن می گویم . ما به آنها اعلام کرده‌ایم که تا زمانی که این احکام وجود درند تقریباً به رسمیت شناخته شدن دولت آنها در جامعه بین‌المللی غیر ممکن است.

فوری / سپاه یک اطلاعیه مهم صادر کرد

واکنش مسکو به اظهارات اخیر «بایدن» علیه «شی جین پینگ»

این مقام سازمان ملل تصریح کرد: بر اساس گفتگوهای ما با بسیاری از طرفین در سراسر افغانستان، این احکام در میان مردم این کشور بسیار منفور است. این محدودیت ها به قیمت مشروعیت داخلی و بین المللی طالبان تمام می شوند، در حالی که نیمی از جمعیت افغانستان رنج می برند و اقتصاد این کشور آسیب می بیند.

اوتانبایوا ادامه داد: با وجود این ممنوعیت ها، من معتقدم که جامعه جهانی می تواند برای تضمین ثبات آینده اقتصاد افغانستان به گونه ای که مستقیماً زندگی افغان ها بهبود یابد، اقدامات بیشتری انجام دهد. این امر به ویژه با توجه به کاهش قابل توجه بودجه برای حمایت بشردوستانه در سال جاری اهمیت دارد.

وی به «محدودیت‌های تنبیهی» برای زنان افغان اشاره کرد که عملاً هر جنبه‌ای از کمک‌های سازمان ملل در این کشور را مختل می‌کند.

نماینده سازمان ملل در امور افغانستان گفت: با توجه به محدودیت های طالبان بر کارمندان زن، ادامه فعالیت های نمایندگی سازمان ملل در افغانستان ابهام مواجه شده است

وی با اشاره به سابقه طولانی افغانستان در سازمان ملل و مسئولیت های متعاقب این کشور برای حفظ ارزش های منشور ملل متحد از طالبان خواست ممنوعیت ها در مقابل کار و تحصیل زنان را لغو کند.

اوتانبایوا افزود به دلیل اقدامات طالبان، فساد در افغانستان کاهش یافته اما این دستاورد تحت تاثیر با سطوح هولناک و مداوم "فقر خانگی" در افغانستان است.

نشست مهم سعودی‌ها درباره توافق ایران و عربستان

وی گفت که سازمان ملل به دنبال یک محیط توانمند در افغانستان از جمله شفافیت بیشتر در حکومت و طالبان است که بسیار کمتر از زمان کنونی "منزوی" است.

نماینده سازمان ملل به ارزیابی‌های ابهام آمیز از تلاش‌های طالبان برای مقابله با تروریسم اشاره کرد و گفت که طالبان با برخی گروه‌ها مبارزه می کند درحالی که بیشتر گروه‌ها را نادیده می‌گیرد.

وی افزود که ماهانه ۱۰۰ نفر در افغانستان قربانی مین و بمب های دست ساز می شوند. اوتونبایوا همچنین بر خطرات تغییرات آب و هوایی در سراسر افغانستان تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید