اتحادیه اروپا:

می‌خواهیم کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک با ایران را باز نگه داریم

کدخبر: ۵۸۱۹۹۵
اقتصادنیوز: سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا نشست اخیر هماهنگ کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها با علی باقری کنی را بخشی از سیاست تعاملی اتحادیه در چارچوب مسئولیت آن، به عنوان هماهنگ کننده برجام نامید.
می‌خواهیم کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک با ایران را باز نگه داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نبیلا مسرلی» این مطلب را روز جمعه در کنفرانس خبری از بروکسل و در پاسخ به سئوال مطرح کرد آیا نشست اخیر هیات‌ اتحادیه اروپا با ایران را می‌توان نشانه حرکت در مسیر درست از نگاه بروکسل ارزیابی کرد؟

پست اینستاگرامی امیرعبداللهیان درباره سفرش به کشورهای حوزه خلیج فارس

وی گفت: این (نشست) بخشی از سیاست تعاملی ما با ایران است که از جانب نماینده عالی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام) صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم کانال‌های ارتباطی دیپلماتیک با ایران را باز نگه داریم و ملاقات دوحه نیز در همین قالب انجام شد.

چهارشنبه گذشته هیات اتحادیه اروپا به ریاست «انریکه مورا» با هیاتی از کشورمان به ریاست آقای باقری در دوحه (قطر) دیدار کردند.

مورا در پی این دیدار با انتشار پیامی در توئیتر نوشت که دو طرف پیرامون طیف وسیعی از مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله راه‌های پیش‌روی مذاکرات برجام و همچنین راهکاری مربوط به حوزه خلیج فارس گفت‌وگو کردند.

باقری نیز با انتشار تصویری از این ملاقات، توئیت کرد: جلسه‌ای جدی و سازنده با انریکه مورا در دوحه داشتم. در مورد طیفی از موضوعات از جمله مذاکرات رفع تحریم ها به بحث و تبادل نظر پرداختیم.

این دیپلمات کشورمان هفته پیش نیز با تروئیکای اروپایی در شهر ابوظبی (امارات) جلسه داشت. این نشست برای دومین بار پس از وقفه در مذاکرات رفع تحریم‌ها برگزار شد که از سپتامبر گذشته به دلیل تعلل طرف آمریکایی برای اخذ تصمیم‌های سیاسی، معطل مانده است.

تحرکات اخیر غرب در کنار تغییر برخی از مواضع آن‌ها که نشانه‌های آن را می‌توان در لغو کنفرانس گروهک تروریستی منافقین در پاریس و درنوردیدن ارودگاه این فرقه منحوس توسط پلیس آلبانی مشاهده کرد، نشانگر رگه‌هایی از پیشمانی و نوعی التماس برای تداوم مسیر دیپلماسی و مذاکرات است که روند آن را پائیز گذشته با قمار در اغتشاشات ایران، به‌ نابودی کشاند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها بعد از ماه‌ها گفت‌ وگوهای فشرده دیپلماتیک به دلیل عواملی همچون تناقض در رفتار، تعلل در تصمیم‌گیری، زیاده‌خواهی و طرح درخواست‌های جدید از سوی آمریکا معطل مانده است.

دیدار سفیر عراق در عربستان با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس

ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری کشورمان در همین پیوند تصریح کرد که تعاملات با ایران از مسیر رفتار عادلانه و عزتمندانه‌ می‌گذرد. وی با بیان اینکه مذاکرات برجام تنها پرونده و دستورکار دولت سیزدهم نیست خاطر نشان کرد که چنانچه رفتار غرب با ایران اصلاح شود، مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد و به نتایج نیز خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید