خبر نگران‌کننده سازمان ملل درباره جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۸۲۰۰۵
اقتصادنیوز: دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح گفت: با گذشت ۱۶ ماه از آغاز تهاجم تمام عیار روسیه، چشم انداز صلح همچنان به شدت تیره و تار است.
خبر نگران‌کننده سازمان ملل درباره جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معاون دبیرکل سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین افزود: تأثیر تشدید خشونت بر غیرنظامیان همچنان بزرگترین نگرانی ما است. حملات موشکی و پهپادی روسیه در سراسر اوکراین در ماه می تقریباً سه برابر شد.

اظهارنظر عجیب ماکرون درباره تماس با «پوتین»

دی کارلو اضافه کرد: از آغاز جنگ در اوکراین تاکنون ۹ هزار و ۸۳ غیرنظامی از جمله ۵۳۰ کودک کشته و ۱۵ هزار و ۷۷۹ نفر مجروح شده اند که از این تعداد ۱ هزار و ۸۶ نفر کودک بودند.

از زمان آخرین جلسه توجیهی من، کشته شدن ۲ هزار و ۳۱ غیرنظامی دیگر تایید شده است. ارقام واقعی احتمالاً بسیار بالاتر است.

زلنسکی مدعی شد / برنامه ریزی برای حمله به یک نیروگاه هسته‌ای!

فوری / سپاه یک اطلاعیه داد

معاون دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: از فوریه ۲۰۲۲، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر همچنین در مجموع یک هزار و ۳۶ حمله بر تأسیسات آموزشی و پزشکی در اوکراین را تایید کرده است. از این تعداد ۶۴۹ حمله در قلمرو تحت کنترل دولت اوکراین، ۳۰۱ حمله در قلمرو اشغال شده توسط روسیه و ۸۶ حمله در سرزمین مورد مناقشه دو کشور رخ داده است.

وی تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت بیش از هزار مورد حمله به اماکن بهداشتی با ۱۰۱ کشته و ۱۳۹ زخمی را تأیید کرده است. از این تعداد ۸۹۸ حادثه بر مراکز بهداشتی و درمانی تأثیر گذاشته است. بیشتر حملات شامل استفاده از سلاح های سنگین بود.

دی کارلو ادامه داد: یونسکو از فوریه ۲۰۲۲ آسیب به ۲۶۰ مکان، از جمله ۱۱۲ مکان مذهبی، ۲۲ موزه، ۹۴ ساختمان با اهمیت تاریخی، ۱۹ بنای تاریخی، ۱۲ کتابخانه را تأیید کرده است.

معاون دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: ما از گزارش ها مبنی بر گلوله باران غیرنظامیان هنگام خروج از مناطق درگیری و پرسنل اورژانس به شدت نگران هستیم.

وی تصریح کرد: ما از مقامات روسیه می خواهیم که مطابق با تعهدات خود تحت قوانین بین المللی بشردوستانه عمل کنند و دسترسی ایمن و بدون محدودیت را به همه مناطق تضمین کنند.

دی کارلو گفت: حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است. همه این حملات چه در خاک اوکراین باشد و چه روسیه باید فوری متوقف شوند. ما عمیقا نگران موارد انتقال اجباری افراد از جمله کودکان، به سرزمین های اوکراین تحت کنترل روسیه و در نتیجه انتقال آنها به روسیه هستیم.

شروع به کار رسمی سفیر جدید ایران در پاکستان

معاون آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل افزود: ابتکار دریای سیاه از زمان امضای آن در جولای سال گذشته، حمل و نقل ایمن بیش از ۳۲ میلیون تن مواد غذایی را امکان پذیر کرده است و به کاهش قیمت جهانی مواد غذایی کمک می کند. بیش از نیمی از صادرات غلات بر اساس این طرح به کشورهای در حال توسعه بوده است. با این حال، ما از سرعت کند اجرای ابتکار ناراضی هستیم.

وی ادامه داد: صادرات مواد غذایی از طریق کریدور بشردوستانه دریایی از ۴.۲ میلیون تن در اکتبر به ۱.۳ میلیون متریک تن در ماه می کاهش یافته است که کمترین حجم از زمان آغاز طرح است. ما خواهان رفع همه موانع برای اطمینان از تداوم این توافق هستیم. سازمان ملل متحد همچنین کاملاً متعهد به حمایت از اجرای این یادداشت تفاهم در مورد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه است.

معاون دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: پایان دادن به جنگ بر اساس اتکا به حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل ، مطمئن ترین راه برای اطمینان از پایان یافتن رنج عظیم ۱۶ ماه گذشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید