دریادار تنگسیری:

ناوی که از تنگه هرمز عبور می‌کند باید با زبان فارسی خود را معرفی کند

کدخبر: ۵۸۲۰۱۲
اقتصادنیوز: سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناوی که از آبراه ورودی تنگه هرمز وارد خلیج فارس می شود باید با زبان فارسی خود را معرفی کنند.
ناوی که از تنگه هرمز عبور می‌کند باید با زبان فارسی خود را معرفی کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری در مراسم یادواره گرامیداشت شهید مدافع حرم سردار سید جاسم نوری در اهواز گفت: برگزاری یادواره‌های گرامیداشت شهدا در راستای تحقق جهاد تبیین امری لازم و ضروری است.

سردار تنگسیری افزود: در حماسه بزرگ «دفاع مقدس» گنج‌های نهفته ای مثل سرداران شهید علی هاشمی‌ها، حسین خرازی‌ها، مهدی باکری‌ها، ابراهیم هادی‌ها و نادر مهدوی‌ها ظهور و بروز کردند و تبدیل به اسوه‌ای بی بدیل شدند تا ادامه دهندگان مسیر نورانی شأن در جبهه دفاع از حرم اهل بیت مثل شهید نوری‌ها، موسوی‌ها، تقوی‌ها، اسکندری‌ها، همدانی‌ها و حججی ها توانستند در رکاب سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم افتخار آفرینی کنند به گونه‌ای که امروز ما شاهد اثرات عزتمندانه آن رشادت‌ها هستیم.

واکنش وزارت خارجه به اهانت اسرائیلی‌ها به قرآن کریم

وی افزود: طبق آیه شریفه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» ما باور داریم شهدا زنده اند و برای ما دعا می‌کنند. این اعتقاد ماست چرا که در عملیات‌ها و مأموریت‌ها، نقش مؤثر شهدا را در کنار خود حس می‌کنیم.

سردار تنگسیری از دوران دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه تمام نشدنی و اصیل انقلاب اسلامی نام برد و با بر شمردن درس‌هایی از زندگی شهدا مانند ایثار، مقاومت، شجاعت، شهامت، رشادت، مردم دوستی، مردم داری، گره گشایی از مشکلات مردم، ولایتمداری، اهتمام به رعایت حدود شرعی و اقامه نماز اول وقت، افزود: شهدا جز سرمایه‌های حیاتی ملت بزرگ ایران اسلامی هستند، سیره آنها برای همه ما الگوست و ما همگی وظیفه داریم از سبک زندگی آنها به خوبی بهره ببریم تا در کارهایمان موفق شویم، البته اگر مثل شهدا عمل کنیم مثل شهدا حتمأ موفق می‌شویم.

فرمانده نیروی دریای سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا از جنس جاودانگی و حیات ابدی هستند، گفت: برگزاری چنین محافل معنوی مملو از عشق، ایمان، صفا و اخلاص، یک توفیق الهی است، چرا که هر چه ما برای شهدا خدمت کنیم، آنها چند برابر آن را برایمان جبران می‌کنند.

وی افزود: شهادت یک اتفاق نیست، بلکه یک انتخاب و گزینش الهی و یک تجارت پر سود است بنابراین باید شهید باشیم تا شهید شویم.

سردار تنگسیری تصریح کرد: ما با توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین (ع) از هیچ دشمن و ابر قدرتی، ترس و واهمه‌ای نداریم، در دفاع مقدس از شهدا یاد گرفته ایم که فقط به قدرت لا یزال الهی تکیه و توکل داشته باشیم، ابرقدرت فقط خداست، ما کسی را جز خدا ابر قدرت نمی‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه حفظ امنیت خلیج فارس با هم گرایی و هم افزایی کشورهای دوست و برادر منطقه خلیج فارس انجام می‌شود، تصریح کرد: امروزه مسئولیت إعمال قانون کنترل باند برای ورود ناوها در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی ایران و باند خروجی آن با کشور همسایه عمان است، ناوی که از آبراه ورودی تنگه هرمز وارد خلیج فارس می‌شود باید با زبان فارسی خود را معرفی کند و این همان عزت و افتخاری است که شهدا به ما دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید