2 روایت از شورش نظامی در روسیه

فرمانده واگنر تهدید کرد/ وزیر دفاع روسیه به دار آویخته می‌شود/ پوتین وارد میدان شد

کدخبر: ۵۸۲۰۶۸
اقتصادنیوز: در حالیکه رسانه های غربی از شورش نظامی در روسیه خبر می دهند وزارت دفاع روسیه گفته تمامی کلیپ ها جعلی است.
فرمانده واگنر تهدید کرد/ وزیر دفاع روسیه به دار آویخته می‌شود/ پوتین وارد میدان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، رسانه های غربی گزارش داده اند سرویس امنیتی FSB روسیه پرونده جنایی را برای شورش مسلحانه علیه واگنر یوگنی پریگوژین باز کرده اند.

فوری/ ایران و آمریکا در آستانه توافق هستند/ درخواست مهم تهران از واشنگتن

رسانه‌ها گزارش دادند که در دفتر مرکزی گروه واگنر در سن پترزبورگ روسیه درگیری ایجاد شده و یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه تهدید کرده که وزیر دفاع این کشور در میدان سرخ به دار آویخته خواهد شد!

رسانه‌ها به نقل از پریگوژین اعلام کردند: امشب مسئله خائنان و جنایتکارانی که به روسیه توهین کردند، یعنی وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش را حل خواهیم کرد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در میدان سرخ به دار آویخته شده و با لنین در مقبره به خاک سپرده خواهد شد.

در مجموعه‌ای از کلیپ‌های صوتی منتشر شده در اواخر روز جمعه، پریگوژین مدعی شد که حمله موشکی روسیه باعث کشته شدن تعداد زیادی از جنگجویانش شده است، و قول داد  "انتقام" بگیرد و "شرارتی را که رهبری نظامی کشور به ارمغان می‌آورد متوقف کند."

پریگوژین همچنین ویدئویی را منتشر کرد که مدعی است حمله موشکی وزارت دفاع روسیه به اردوگاه واگنر در منطقه روستوف جنوبی روسیه را نشان می دهد.

گفته می شود رادیو محلی مسکو هم خبر داده که ارتش روسیه به دستور دفتر ریاست جمهوری در مسکو حکومت نظامی اعلام کرده است.

در مقابل سایت اسپوتنیک گزارش داده وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرده که تمامی اخبار و اطلاعات نشر شده در شبکه های اجتماعی مربوط به گروه واگنر و یوگنی پریگوژین جعلی است.

به ادعای وزارت دفاع روسیه تمام پیام ها و فریم های ویدئویی که از طرف یوگنی پریگوژین در شبکه های اجتماعی در مورد ادعای "حمله وزارت دفاع روسیه به اردوگاه های واگنر" نشر شده است با واقعیت مطابقت ندارد و یک تنش‌زایی رسانه‌ای اطلاعاتی است.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه افزوده است: نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به انجام ماموریت های رزمی در خط مقدم جبهه با نیروهای مسلح اوکراین در منطقه عملیات ویژه نظامی ادامه می دهند.

در22:40 دقیقه نیز دفتر کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور پوتین از تمام رویدادهای پیرامون واگنر و پریگوژین مطلع شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

اسپوتنیک گفته سرویس اطلاعاتی روسیه اف اس ب، در رابطه با این نشریات و دعوت نیروها و مردم به شورش مسلحانه، پرونده جنایی تشکیل داده و خواستار توقف فوری اقدامات غیرقانونی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید