پروژه مشترک نظامی ترکیه و آذربایجان

کدخبر: ۵۸۲۵۹۲
وزیر دفاع جمهوری آذربایجان از پروژه مشترک با ترکیه در زمینه ساخت پهپاد خبر داد.
پروژه مشترک نظامی ترکیه و آذربایجان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه از پروژه مشترک با ترکیه در زمینه ساخت پهپاد خبر داد و یک مقام دولت ترکیه نیز مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان ضامن صلح و ثبات در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری «ترند» «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار داشت که جمهوری  آذربایجان و ترکیه در حال بررسی موضوع تولید مشترک پهپاد هستند.

سفارت ایران در باکو اطلاعیه مهم داد

ژنرال حسن اف گفت: «ما با کشور برادر ترکیه همکاری بسیار نزدیکی داریم، یک پروژه مشترک وجود دارد. موضوع فقط در مورد خرید پهپادهای جدید نیست، بلکه در مورد تولید و عملیات مشترک نیز صحبت‌هایی مطرح  شده است.»

جمهوری آذربایجان و ترکیه روابط بسیار گرمی در حوزه‌های مختلف از جمله نظامی دارند.

ترکیه در جریان جنگ دوم جمهوری آذربایجان با ارمنستان در قره‌باغ کوهستانی کمک‌های شایان نظامی و اطلاعاتی به باکو کرد. پهپادهای ساخت ترکیه از جمله «بیرقدار» که به جمهوری آذربایجان ارسال شدند نقش مهمی در پیروزی باکو بر ارمنستان  ایفا کردند. این پهپادها در جنگ روسیه با اوکراین موفقیت چندان  زیادی نداشتند.

ارمنستان، رقیب باکو نیز درپی تجهیز خود به پهپادهای جدید برآمده، به طوریکه منابع آگاه از احتمال خریدهای نظامی قابل توجه ارمنستان از هند از جمله پهپاد‌های رزمی خبر دادند.

در تحولی دیگر، مشاور ارشد ریاست جمهوری ترکیه مدعی شد که ارتش جمهوری آذربایجان ضامن صلح در منطقه است.

به گزارش ترند، «یالچین توپجو» مشاور ارشد ریاست جمهور ترکیه  به مناسبت «روز نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان» گفت، نیروهای مسلح  جمهوری آذربایجان در حال حاضر ضامن اصلی ثبات و امنیت منطقه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید